Καλό μου παιδί , γράφει ο Ελισσαίος Βγενόπουλος

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Καλό μου παιδί , γράφει ο Ελισσαίος Βγενόπουλος

Εφιάλτες χωρίς παράθυρα
Πώς να βρει κάποιος την άκρη με τον άνθρωπο που στέκεται εμπρός του που για την ανάλυση της συμπεριφοράς του, πρέπει να εξετάζονται: η σχέση με το κοινωνικό σύνολο, η σχέση με τη δουλειά, η σχέση με το σεξ, η σχέση με το σύμπαν; Αλλά η ικανότητα να βρίσκεται κανείς στο παρόν και να μην χάνεται στα βάθη των τραυμάτων και των αναμνήσεων είναι θεμελιώδης παράμετρος για τη διανοητική ισορροπία.
Το ” Καλό μου παιδί” είναι μια γερμανική σειρά που είναι διαθέσιμη στο Netflix, η οποία περιγράφει μια συγκλονιστική ιστορία μυστηρίου, απαγωγής και την πολυπλοκότητα των οικογενειακών δεσμών. Με φόντο ένα πυκνό δάσος, η ιστορία ξεκινά με τον τραγικό τραυματισμό και την εγκατάλειψη μιας γυναίκας, πυροδοτώντας μια αλυσίδα γεγονότων που θα ξετυλίξει ένα στοιχειωμένο μυστικό.
Η εν λόγω γυναίκα πιστεύεται ότι είναι η Λένα Μπεκ, μια φοιτήτρια που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς από το Μόναχο πριν από δεκατρία ολόκληρα χρόνια. Η ανακάλυψη της κακοποιημένης μορφής της προκαλεί αναζωπύρωση της ελπίδας, καθώς η αστυνομία αρχίζει να ερευνά την πιθανότητα επιστροφής της. Αυτό όμως που συναντούν μέσα σε μια μισοεγκαταλελειμμένη βάση του ΝΑΤΟ είναι μια εφιαλτική φυλακή κρυμμένη βαθιά μέσα στο δάσος, τυλιγμένη στο σκοτάδι και τα μυστικά.
Μέσα σε αυτή την άβατη καμπίνα, η εφιαλτική δοκιμασία της Λένας γίνεται φανερή – φαίνεται ότι κρατείται αιχμάλωτη για πάνω από μια δεκαετία. Η αιχμαλωσία της έχει γεννήσει δύο αθώες ζωές, ένα κορίτσι και αργότερα ένα αγόρι, τα οποία μοιράζονται κοινή γραμμή αίματος με τον πατέρα της Λένα, τον Ματίας. Η κατάσταση παίρνει μια απρόσμενη τροπή όταν ο Ματίας, ο απελπισμένος πατέρας, φτάνει στο νοσοκομείο για να αναγνωρίσει την χαμένη κόρη του, μόνο και μόνο για να δηλώσει ότι η τραυματισμένη γυναίκα δεν είναι η Λένα. Αντίθετα, είναι το κορίτσι, η Χάνα, που τη συνοδεύει, η οποία έχει μια εντυπωσιακή ομοιότητα με μια νεότερη εκδοχή της Λένας.Η εξέταση DNA δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας- και τα δύο παιδιά είναι πράγματι εγγόνια του Ματίας.
Καθώς η τραυματισμένη γυναίκα και τα δύο παιδιά κάνουν τα πρώτα τους βήματα σε έναν κόσμο πέρα από τη φρικτή αιχμαλωσία τους, η σειρά ξεδιπλώνει μια σύνθετη και συναισθηματικά φορτισμένη αφήγηση. Ενώ παλεύουν με τις προκλήσεις της επανένταξης στην κοινωνία, ο Ματίας, μαζί με τους αποφασισμένους αστυνομικούς και ερευνητές, τρέχουν ενάντια στο χρόνο για να ξετυλίξουν τα σκοτεινά μυστικά και να λύσουν την αινιγματική υπόθεση που κρατάει τη Λένα εξαφανισμένη για πάνω από μια δεκαετία.
Το “Καλό μου παιδί” δεν είναι απλώς ένα συμβατικό θρίλερ είναι μια ιστορία που εμβαθύνει στο ψυχολογικό τραύμα, την ανθεκτικότητα και τη διαρκή δύναμη των οικογενειακών δεσμών.Με μια συναρπαστική υπόθεση και ένα καστ χαρακτήρων που περιηγείται μέσα σε έναν ιστό μυστικών, αναπτύσσεται αβίαστα εξερευνώντας θέματα ταυτότητας, επιβίωσης και τη διαρκή αναζήτηση της αλήθειας μπροστά στο πυκνό σκοτάδι.
Το σενάριο της σειράς είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της ΡόμιΧάουσμαν, η συγγραφέας ξέρει πολύ καλά τη συνταγή του είδους και το αναπτύσσει ιδανικά. Η ίδια λέει: «Ένα μεγάλο μέρος του βιβλίου μου διαδραματίζεται στο Βαυαρικό Δάσος κοντά στα σύνορα με την Τσεχία, αλλά αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία. Αυτή η ιστορία θα μπορούσε να εκτυλίσσεται οπουδήποτε στον κόσμο, και για μένα αυτό ακριβώς είναι που έχει σημασία: ανεξάρτητα από το πού διαδραματίζεται η ιστορία, βάζω τον εαυτό μου στο σκηνικό αμέσως και ταυτίζομαι με τα συναισθήματα των χαρακτήρων».
Ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο “Καλό μου παιδί” είναι ο άψογος ρυθμός του. Η σειρά επιτυγχάνει μια λεπτή ισορροπία μεταξύ της ανάπτυξης των χαρακτήρων, της εξέλιξης της πλοκής και των συναρπαστικών σεκάνς.Κάθε επεισόδιο αποκαλύπτει ακριβώς όσα χρειάζονται για να κρατήσουν το ενδιαφέρον αμείωτο και η σταδιακή αποκάλυψη του κεντρικού μυστηρίου αποτελεί απόδειξη της προσεγμένης γραφής και σκηνοθεσίας της σειράς. Η μεταμόρφωση της ηρωίδας από ένα τραυματισμένο θύμα σε μια ανθεκτική επιζήσασα απεικονίζεται με βάθος και αυθεντικότητα. Οι ντετέκτιβ που ασχολούνται με την υπόθεση είναι εξίσου καλά αναπτυγμένοι σαν χαρακτήρες, προσθέτοντας επίπεδα πολυπλοκότητας στην αφήγηση. Η αλληλεπίδραση μεταξύ των ηρώων και των συναισθηματικών τους διαδρομών είναι μια συναρπαστική πτυχή της σειράς. Στο καστ συμμετέχουν η ΚιμΡίντλε, Νάιλα Σούμπερτ, Σάμι Σράιν, Χανς Λεβ, ΧέιλιΛουίζΤζόουνς.
Η σειρά κάνει εξαιρετική δουλειά στην εξερεύνηση των ψυχολογικών συνεπειών του τραύματος και της αιχμαλωσίας, εμβαθύνοντας στα σημάδια που αφήνουν τόσο στα θύματα όσο και σε όσους προσπαθούν να τα σώσουν. Περιηγείται επιδέξια σε θέματα ανθεκτικότητας, δικαιοσύνης και του ανθεκτικού ανθρώπινου πνεύματος.
Η κινηματογράφηση αποτυπώνει με καθαρότητα το απόκοσμο και ατμοσφαιρικό σκηνικό της ιστορίας. Η σκηνοθεσία και το μοντάζ συμβάλλουν στην ένταση και το σασπένς, κάνοντας κάθε επεισόδιο μια συναρπαστική διαδρομή στα σκοτάδια των ηρώων μας και των καταστάσεων που ενεπλάκησαν .
Το “Καλό μου παιδί” είναι ένας θρίαμβος της αφήγησης και της αγωνίας. Εμπλέκει τους θεατές σε πολλαπλά επίπεδα, από την καθηλωτική πλοκή της μέχρι τους καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες της, ενώ παράλληλα εμβαθύνει στις σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Αυτή η γερμανική σειρά θρίλερ μυστηρίου είναι από τις καλύτερες παραγωγές της σεζόν και δεν είναι τυχαίο ότι έχει κερδίσει την πρώτη θέση και βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων του Netflix στην Ελλάδα.
Μπορεί να μην είναι φυσιολογικό να ξέρουμε πάντα επακριβώς τι θέλουμε και τι επιδιώκουμε σ’ αυτή τη ζωή, γιατί αυτό είναι ένα σπάνιο και δύσκολο ψυχολογικό επίτευγμα, αλλά καλό είναι τα τραύματα, οι πιέσεις και οι εξωγενείς παράγοντες να παίζουν το δυνατόν λιγότερο ρόλο στις επιθυμίες, στα συναισθήματα και στις στοχεύσεις μας.

Ελισσαίος Βγενόπουλος
Συγγραφέας – Σκηνοθέτης
elissaiosb@gmail.com

Πήγαινε στην κορυφή