Bodies, γράφει ο Ελισσαίος Βγενόπουλος

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Bodies, γράφει ο Ελισσαίος Βγενόπουλος

Στα γρανάζια του χρόνου
Ο χρόνος είναι πιο σημαντικός από πολλά πράγματα τα οποία χωρίς λόγο υπερεκτιμούμε, λόγου χάρη μπορεί να βρει κάποιος παραπάνω λεφτά για να ξοδέψει, αλλά δεν μπορεί να βρει παραπάνω χρόνο για να προλάβει να τα σπαταλήσει. Η σειρά “Bodies” με την αξιοποίηση της έννοιας του χρόνου αποδεικνύει ότι η αγωνία μετατρέπει τον χώρο σε χρόνο, η αισθητική τον χρόνο σε χώρο και η καλή κινηματογράφηση τη σειρά σε εμπειρία.

Το “Bodies” είναι τηλεοπτική σειρά που έφτασε στην κορυφή του Netflix, η οποία συνδυάζει τέσσερις διαφορετικές χρονικές περιόδους: το παρόν (2023), τη δεκαετία του 1890, το 1941 και το μέλλον του 2053. Η κεντρική πλοκή περιστρέφεται γύρω από την ντετέκτιβ Σαχάρα Χασάν, μια αποφασιστική και πολυμήχανη ερευνήτρια που ζει και δραστο Λονδίνο. Η ζωή της παίρνει μια απροσδόκητη τροπή όταν συναντά έναν μυστηριώδη έφηβο σε μια πορεία διαμαρτυρίας, πυροδοτώντας μια αλυσίδα γεγονότων που την οδηγούν στη διερεύνηση μιας υπόθεσης δολοφονίας με ανατριχιαστικές συνδέσεις σε διαφορετικούς αιώνες.
Κάθε χρονική περίοδος προσφέρει ένα μοναδικό σκηνικό, εξερευνώντας τις περιπλοκές της ανθρώπινης κατάστασης, της κοινωνίας και του χρόνου που περνάει. Η σειρά συνδυάζει αριστοτεχνικά το αστυνομικό δράμα, την ιστορική μυθοπλασία και τα στοιχεία επιστημονικής φαντασίας για να δημιουργήσει μια συναρπαστική αφήγηση.
Σήμερα (2023): Η σειρά ξεκινά στο σήμερα, με την ντετέκτιβ Σαχάρα Χασάν να συναντά τον αινιγματικό έφηβο, ο οποίος αργότερα εξαφανίζεται μετά από μια αντιπαράθεση. Η έρευνά της για το θύμα δολοφονίας που βρέθηκε στο δρόμο την οδηγεί στην αποκάλυψη ενός πλέγματος συνωμοσιών, μυστικών και μιας ισχυρής οργάνωσης με δεσμούς με τις άλλες χρονικές περιόδους. Αντιμετωπίζει σύγχρονες προκλήσεις, όπως το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, την παρακολούθηση και τις προηγμένες εγκληματολογικές τεχνικές, δημιουργώντας μια αλλόκοτη ατμόσφαιρα.
1890: Η ιστορία της δεκαετίας του 1890 αποτυπώνει ένα Λονδίνο βουτηγμένο στην κατήφεια της βικτοριανής εποχής. Το θύμα δολοφονίας από το σήμερα μετενσαρκώνεται σε αυτή την εποχή και εμπλέκεται σε έναν κόσμο που τις νύχτες φωτίζει το φως του γκαζιού, μέσαστα καλντερίμια και στην κοινωνική καταπίεση. Ο αντίστοιχος ντετέκτιβ Χασάν του 1890, ένας λαμπρός αλλά αντισυμβατικός ντετέκτιβ, Ο Χίλινγκχεντ αναλαμβάνει την υπόθεση, αντιμετωπίζοντας τους περιορισμούς της ιατροδικαστικής επιστήμης και τις παγιωμένες κοινωνικές ιεραρχίες. Το παρελθόν αποκαλύπτει την έντονη αντίθεση με το παρόν και προσφέρει πληροφορίες για το πώς η κοινωνία εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου.
Η ιστορία του 1941 διαδραματίζεται στο αποκορύφωμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και εξερευνά ένα Λονδίνο σημαδεμένο από τον βομβαρδισμό. Το θύμα της δολοφονίας μετενσαρκώνεται ως πολεμικός ανταποκριτής και ο προκάτοχος της ντετέκτιβ Χασάν εμπλέκεται στην κατασκοπεία, τα μυστικά του πολέμου και την ανθεκτικότητα του ανθρώπινου πνεύματος. Αυτή η περίοδος αποτυπώνει τις θυσίες και τον ηρωισμό της εποχής, δημιουργώντας ένα σκληρό σκηνικό για το γενικότερο μυστήριο.
2053:Στο μέλλον, το Λονδίνο έχει μετατραπεί σε μια δυστοπική μητρόπολη που κυριαρχείται από την προηγμένη τεχνολογία, την παρακολούθηση και τον βαθύ διχασμό. Η συνέχεια της ντετέκτιβ Χασάν, η Μέιπλγουντ πρέπει να περιηγηθεί σε αυτό το τοπίο υψηλής τεχνολογίας για να διαλευκάνει την υπόθεση δολοφονίας, αποκαλύπτοντας τις συνέπειες των πράξεων που έγιναν στο παρόν και τις επιπτώσεις στο μέλλον. Η ιστορία εμβαθύνει σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης, παρακολούθησης και στις δυνατότητες ανθρώπινης λύτρωσης σε ένα ζοφερό μέλλον.
Καθώς η ντετέκτιβ Σαχάρα Χασάν ερευνά τη δολοφονία σε αυτές τις τέσσερις χρονικές περιόδους, διαπιστώνει ότι ο Ελάιας παίζει σημαντικό ρόλο, η φράση «να ξέρεις ότι σε αγαπάνε»σαν επωδός έρχεται να μας θυμίζει ότι όλα αυτά διατρέχονται από το ίδιο σκεπτικό. Η δράση της ντέντεκτιβ μας αποκαλύπτει μια σύνθετη αφήγηση που αναδεικνύει την κυκλική φύση της ανθρώπινης ιστορίας και τον διαρκή αντίκτυπο των πράξεων ενός ατόμου σε όλους τους αιώνες.Ο μυστηριώδης έφηβος και η μυστική οργάνωση συνδέουν αυτές τις εποχές, αφήνοντας μας σε αγωνία καθώς προσπαθούμε να συνθέσουμε το παζλ.
Η σειρά εστιάζει όχι μόνο στον κεντρικό μυστήριο δολοφονίας αλλά και στην προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη των χαρακτήρων. Οι ντετέκτιβ σε κάθε εποχή αντιμετωπίζουν τις δικές τους μοναδικές προκλήσεις, αναδεικνύοντας την προσαρμοστικότητα και την ανθεκτικότητα του ανθρώπινου πνεύματος. Οι θεατές γίνονται μάρτυρες του τρόπου με τον οποίο οι επιλογές των χαρακτήρων κάθε εποχής αντηχούν μέσα στο χρόνο και διαμορφώνουν το μέλλον.
Το “Bodies” διερευνά τα θέματα του πεπρωμένου, της αιτιότητας και του βαθύτατου αντίκτυπου των ανθρώπινων πράξεων στην ιστορία. Μας προτρέπει να αναλογιστούμε την κυκλική φύση της κοινωνίας, της ηθικής και της ανθρώπινης σύνδεσης. Η σειρά αμφισβητεί την έννοια του χρόνου ως γραμμική διαδρομή, καθιστώντας την μια εμπειρία που προκαλεί σκέψη και ξεπερνά τα παραδοσιακά αστυνομικά δράματα.
Το “Bodies” είναι μια τηλεοπτική σειρά που ταξιδεύει τους θεατές σε ένα ενδιαφέρον ταξίδι στο χρόνο, μπλέκοντας μυστήρια δολοφονίας με σύγχρονα ιστορικά και φουτουριστικά σκηνικά.Η σειρά δεν προσφέρει μόνο μια δαιδαλώδη αφήγηση, αλλά προσκαλεί επίσης σε προβληματισμό σχετικά με τις περιπλοκές της ανθρώπινης εμπειρίας, συνυφαίνοντας εξαιρετικά στοιχεία εγκλήματος, της ιστορικής μυθοπλασίας και της επιστημονικής φαντασίας.
Στη σειρά πρωταγωνιστούν οι Αμάκα Όκαφορ, ΣίραΧας, ΚάιλΣόλερ και Στίβεν Γκράαμ. Σκηνοθέτης της σειράς είναι ο ΠολΤόμαλιν, ο οποίος κάνει λόγο για μια σειρά που “μεταμορφώνεται και αλλάζει από λεπτό σε λεπτό, σε βαθμό που δεν μπορεί κανείς να ξέρει τι θα ακολουθήσει. Πρόκειται για μία φιλόδοξη και συναρπαστική διαδρομή γεμάτη κίνηση”.
Αισθητικά, το “Bodies” ξεχωρίζει για την ενδιαφέρουσα και όμορφη κινηματογράφησή του. Η σειρά μας μεταφέρει απρόσκοπτα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, και αυτό αντικατοπτρίζεται στον πολύ καλό σχεδιασμό παραγωγής της. Από το Λονδίνο της βικτοριανής εποχής μέχρι τη μεταπολεμική εποχή, κάθε σκηνικό αναδημιουργείται σχολαστικά με προσοχή στη λεπτομέρεια. Τα κοστούμια και τα σκηνικά αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της αφήγησης, ενισχύοντας την αίσθηση του χρόνου και του τόπου.
Η χρήση του χρώματος και του φωτισμού χρησιμοποιείται έξυπνα στο “Bodies”. Κάθε χρονική περίοδος διακρίνεται από μια χρωματική παλέτα, δημιουργώντας μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα. Οι υποτονικοί, σέπια τόνοι της βικτοριανής εποχής έρχονται σε έντονη αντίθεση με τα ζωντανά, φωτισμένα με νέον μεταπολεμικά σκηνικά. Αυτή η οπτική αντιπαράθεση όχι μόνο ενισχύει το ιστορικό πλαίσιο, αλλά χρησιμεύει και ως υποσυνείδητο εργαλείο αφήγησης, καθοδηγώντας τους θεατές μέσα από την πολυπλοκότητα της αφήγησης.
Οι λήψεις ξεκινούν από σαρωτικά, μακρινά πλάνα παρακολούθησης που ακολουθούν τους χαρακτήρες σε πολυσύχναστους δρόμους, μέχρι οικεία κοντινά πλάνα που αποτυπώνουν τις αποχρώσεις των εκφράσεών τους. Η δουλειά της κάμερας αντικατοπτρίζει επιδέξια την εξέλιξη της αφήγησης, εναλλάσσοντας μεταξύ των παραδοσιακών τεχνικών καδραρίσματος του παρελθόντος και των πιο δυναμικών, σύγχρονων στυλ του παρόντος.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές του “Bodies” είναι η αφηγηματική δομή του.Η σειρά χρησιμοποιεί μια μη γραμμική προσέγγιση, συνυφαίνοντας πολλαπλές χρονικές γραμμές και ιστορίες με τρόπο που αμφισβητεί τα συμβατικά πρότυπα της αφήγησης.Η μη γραμμική αφήγηση, απαιτεί πλήρη προσήλωση του θεατή για να τον κρατά σε εγρήγορση, και να καταφέρει να συνθέσει το παζλ της δολοφονίας που πιθανόν θα άλλαζε τον ρου της ιστορίας. Η σειρά μεταβαίνει απρόσκοπτα μεταξύ των χρονικών περιόδων, δημιουργώντας μια αίσθηση χρονικής ασυμφωνίας που χρησιμεύει για να εντείνει το μυστήριο και την αγωνία.
Για να συμπληρώσει τη μοναδική αφηγηματική δομή της, η σειρά χρησιμοποιεί έξυπνα ένα ποικίλο soundtrack. Η μουσική, οι ήχοι και οι μελωδίες που αφορούν συγκεκριμένες περιόδους μας μεταφέρουν με άνεση σε διαφορετικές εποχές.Ταυτόχρονα, σύγχρονες συνθέσεις που αφορούν το παρόν αλλά και πειραματικοί ήχοι που αφορούν το μέλλον υπογραμμίζουν τις μεταβαλλόμενες συναισθηματικές καταστάσεις των χαρακτήρων, προσφέροντας μια δυσαρμονική αντίθεση που αντικατοπτρίζει τις περιπλοκές της αφήγησης.Το μοντάζ στο “Bodies” τις αναγκαίες τεχνικές για να αντιπαραβάλει το παρελθόν και το παρόν, δημιουργώντας μια αίσθηση αχρονική που αναδεικνύει τους παραλληλισμούς μεταξύ ιστορικών και σύγχρονων διλημμάτων.
Κάποιοι λένε ότι πάντα ο χρόνος αλλάζει τα πράγματα, αλλά η αλήθεια είναι ότι αν δεν ανασκουμπωθεί κανείς και δεν δώσει τον καλύτερο του εαυτό, η πραγματικότητα θα του βγάζει τη γλώσσα και ο χρόνος θα χαράξει στο πρόσωπό του, κάθε αποτυχία που περίμενε να διορθώσει η ειμαρμένη.

Ελισσαίος Βγενόπουλος
Συγγραφέας – Σκηνοθέτης
elissaiosb@gmail.com

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή