Η αρχή έγινε με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη, και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους, που πλέον εξυπηρετούνται αμιγώς από 17 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πρόκειται για μέρος των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων με τα οποία ενισχύθηκε, σε πρώτη φάση, ο στόλος του ΟΑΣΘ. Το σύνολο των νέων οχημάτων θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο.
Αυτή είναι η μόνο η αρχή. Ακολουθούν πολλά περισσότερα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλο τον παλαιότερο στόλο και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Ήδη από το Σάββατο, ξεκίνησαν στην Αθήνα τα δρομολόγια των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων. 140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο της Πρωτεύουσας. Εξ’ αυτών, τα 46 πρώτα λεωφορεία ξεκίνησαν το Σάββατο να εξυπηρετούν τους πολίτες και τις επόμενες εβδομάδες, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί.
Με βάση τον προγραμματισμό που έχει ήδη εκπονηθεί, θα αποκτηθούν ακόμα 300 οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, μήκους 12 έως 18 μέτρων, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν σταδιακά έως τον Μάρτιο του 2025, ενώ με διαφορετικό διαγωνισμό θα εξασφαλιστούν επιπλέον 700 ηλεκτρικά λεωφορεία βραδείας και ταχείας φόρτισης, 50 λεωφορεία υδρογόνου, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
Στρατηγικός στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το 2027, για την προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
από ενημερωτικό Νίκου Παπαθάναση