ΣΥΡΙΖΑ : Ποια μέτρα λαμβάνονται για την ασφάλεια και προστασία επιβατών και εργαζομένων σε μετρό και ηλεκτρικό;

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΡΙΖΑ : Ποια μέτρα λαμβάνονται για την ασφάλεια και προστασία επιβατών και εργαζομένων σε μετρό και ηλεκτρικό;

Γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ :

Ερώτηση 17 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτουβουλία του Ν. Παππά για τα μέτρα ασφάλειας και προστασίας επιβατών και εργαζομένων στο μετρό και στον ηλεκτρικό, με αφορμή πρόσφατα περιστατικά βίας

Ερώτηση για τα μέτρα ασφάλειας και προστασίας επιβατών και εργαζομένων στο μετρό και στον ηλεκτρικό, μετά από σειρά περιστατικών βίας, τα οποία καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, κατέθεσαν 17 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τον Χρήστο Σταϊκούρα, υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Κωστή Χατζηδάκη, υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τη Δόμνα Μιχαηλίδου, υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Στο κείμενο της ερώτησης, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Νίκου Παππά, κοινοβουλευτικού εκπροσώπου και τομεάρχη Οικονομικών και Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, αφού καταγράφεται πρόσφατο περιστατικό επίθεσης εναντίον εργαζόμενης της ΣΤΑ.ΣΥ. από επιβάτιδα του ηλεκτρικού και μεταφέρεται η θέση του Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ., που κατηγορεί τη διοίκηση της Εταιρείας για αδιαφορία στη λήψη αναγκαίων μέτρων προστασίας, τίθεται και το ζήτημα των μέτρων που έχουν ληφθεί για την ασφάλεια των μετακινήσεων με τον ηλεκτρικό κατά την ημέρα διεξαγωγής του τελικού του Europa Conference League.

Οι βουλευτές τονίζουν ακόμα ότι το Σχέδιο «Αριάδνη», με τον τρόπο που εφαρμόζεται, είχε χαρακτηριστεί από τους εργαζόμενους «ένα τεράστιο φιάσκο καθώς δεν έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο εντός του δικτύου οι κλοπές και οι βανδαλισμοί σε συρμούς και σταθμούς».

Οι αρμόδιοι υπουργοί καλούνται να απαντήσουν:

Τι μέτρα λαμβάνονται για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών κατά τη διεξαγωγή αθλητικών γεγονότων υψηλής επικινδυνότητας;
Πόσοι συρμοί έχουν αποσυρθεί λόγω βανδαλισμών και ποιο το κόστος επανακυκλοφορίας τους κατά την τελευταία τριετία;
Έχει ζητηθεί από την ΕΛ.ΑΣ. η ενίσχυση της παρουσίας της στις εγκαταστάσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. προς αποφυγήν συμβάντων, όπως αυτό που προαναφέραμε, για την προστασία της σωματικής ακεραιότητας εργαζομένων και επιβατών;
Ποια μέτρα έχουν προγραμματιστεί και ληφθεί για τον επικείμενο τελικό του Europa Conference League, ώστε να προστατευθούν προσωπικό και επιβατικό κοινό;
Πόσους ελέγχους έχει πραγματοποιήσει το σώμα Επιθεώρησης Εργασίας στη ΣΤΑ.ΣΥ. για να διαπιστώσει αν η διοίκηση έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4808/2021;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: «Ποια μέτρα λαμβάνονται για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων σε μετρό και ηλεκτρικό; Καθημερινά περιστατικά βίας, με πρόσφατη τη βιαιοπραγία σε βάρος εργαζόμενης στη ΣΤΑ.ΣΥ.»

Πριν από λίγες ημέρες γίναμε μάρτυρες ενός ακόμη συμβάντος βίαιης και απρόκλητης επίθεσης εναντίον εργαζόμενης της ΣΤΑ.ΣΥ. στο σταθμό του Αγ. Ελευθερίου. Μαινόμενη επιβάτης προσπάθησε να ωθήσει με βία τη σταθμάρχη με σκοπό να τη ρίξει στις ράγες που κινούνται οι συρμοί. Το περιστατικό κατήγγειλε με δελτίο τύπου, την 16η/5/24, το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ., εκφράζοντας την αγανάκτησή του και κατηγορώντας τη Διοίκηση ότι αδιαφορεί πλήρως παρά τις πολλαπλές επισημάνσεις που έχουν γίνει από τους εργαζόμενους για τη λήψη μέτρων προστασίας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Παράλληλα, προειδοποιούν τη Διοίκηση να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προσεχή (29 Μαΐου) εκδήλωση του τελικού Europa Conference League, που θα πραγματοποιηθεί στην Αττική (Νέα Φιλαδέλφεια), ώστε εργαζόμενοι και επιβατικό κοινό να είναι ασφαλείς.

Το πρόσφατο περιστατικό είναι μόνο ένα από τα πολλά που γίνονται με κάποια να βλέπουν το φως της δημοσιότητας και άλλα να περνούν στα ψιλά της καθημερινής λειτουργίας. Θυμίζουμε τη χρήση καπνογόνων εντός του συρμού τον περασμένο Δεκέμβρη σε Μοναστηράκι και Κεραμεικό με τους επιβάτες να δυσκολεύονται να αναπνεύσουν, την καταστροφή πέντε συρμών πριν από περίπου δύο χρόνια (επίσης στη γραμμή 1) κατά τη μετακίνηση οπαδών, με τους εργαζόμενους και τότε να ζητούν τη λήψη μέτρων αποτροπής βανδαλισμών και βιαιοτήτων εντός του δικτύου, σε ημέρες διεξαγωγής διαφόρων αθλητικών συναντήσεων και, βέβαια, τον ξυλοδαρμό ελεγκτή της εταιρείας κατά τη διάρκεια ελέχου εισιτηρίου εντός του συρμού.

Την αδυναμία φύλαξης των εγκαταστάσεων της ΣΤΑ.ΣΥ. είχε παραδεχθεί πριν από 2 χρόνια ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θανάσης Κοτταράς, λέγοντας: «Η παραβατικότητα εντός του δικτύου της εταιρίας κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει ενταθεί και τα χαρακτηριστικά της έχουν μεταβληθεί σε οργανωμένες επιθέσεις». Εκθείαζε, μάλιστα, το απόρρητο σχέδιο «Αριάδνη 2021» για τη φρούρηση του δικτύου 64 σταθμών και άλλων εγκαταστάσεων του Μετρό και του ΗΣΑΠ, ισχυριζόμενος ότι «πρόκειται για επιχειρησιακό σχεδιασμό που, μεταξύ άλλων, προβλέπει την παρουσία 136 εμφανών και “μυστικών” αστυνομικών που θα διαχειρίζονται από κλοπές πορτοφολιών μέχρι καταδρομικές και βομβιστικές επιθέσεις ή ομηρίες στον ευαίσθητο χώρο του “υπογείου” που κινούνται καθημερινά περίπου 1.000.000 πολίτες».

Επειδή, όπως φαίνεται, τίποτα δεν έχει αλλάξει αυτά τα χρόνια με τους εργαζόμενους να ζητούν κατ’ επανάληψη την λήψη μέτρων προστασίας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Επειδή το Σχέδιο «Αριάδνη» με τον τρόπο που εφαρμόζεται είχε χαρακτηριστεί στο παρελθόν από τους εργαζόμενους «ένα τεράστιο φιάσκο καθώς δεν έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο εντός του δικτύου οι κλοπές και οι βανδαλισμοί σε συρμούς και σταθμούς».

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Ποια εκπαίδευση παρέχεται στο σώμα των αξιωματικών και των αστυνομικών του «Σχεδίου Αριάδνη» και ποια τα επιμορφωτικά σεμινάρια για την ασφαλή κίνηση και εργασία των ατόμων εντός του δικτύου και των εγκαταστάσεων;
Τι μέτρα λαμβάνονται για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών κατά τη διεξαγωγή αθλητικών γεγονότων υψηλής επικινδυνότητας;
Πόσοι συρμοί έχουν αποσυρθεί λόγω βανδαλισμών και ποιο το κόστος επανακυκλοφορίας τους κατά την τελευταία τριετία;
Έχει ζητηθεί από την ΕΛ.ΑΣ. η ενίσχυση της παρουσίας της στις εγκαταστάσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. προς αποφυγήν συμβάντων, όπως αυτό που προαναφέραμε, για την προστασία της σωματικής ακεραιότητας εργαζομένων και επιβατών;
Ποια μέτρα έχουν προγραμματιστεί και ληφθεί για τον επικείμενο τελικό του Europa Conference League, ώστε να προστατευθούν προσωπικό και επιβατικό κοινό;
Πόσους ελέγχους έχει πραγματοποιήσει το σώμα Επιθεώρησης Εργασίας στη ΣΤΑ.ΣΥ. για να διαπιστώσει αν η διοίκηση έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4808/2021;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Παππάς Νικόλαος

Μαμουλάκης Χάρης
Αποστολάκης Ευάγγελος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Γαβρήλος Γιώργος

Γιαννούλης Χρήστος

Ζαμπάρας Μιλτιάδης

Θρασκιά Ουρανία

Καλαματιανός Διονύσης

Κασιμάτη Νίνα

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παπαηλιού Γεώργιος

Πούλου Παναγιού

Σαρακιώτης Ιωάννης

Χρηστίδου Ραλλία

Πήγαινε στην κορυφή