Η Μικρή Τυμπανίστρια, γράφει ο Ελισσαίος Βγενόπουλος

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Η Μικρή Τυμπανίστρια, γράφει ο Ελισσαίος Βγενόπουλος

Στις σκιές της ίντριγκας και της κατασκοπείας
Γίνονται πόλεμοι φανεροί και υπόγειοι γιατί όλοι λένε ότι θέλουν ειρήνη, αλλά θέλουν μια ειρήνη όπως τους βολεύει και συνεχίζονται οι πόλεμοι είτε στα πεδία των μαχών είτε στους στενούς δρόμους, στα σκοτεινά υπόγεια και τα σφραγισμένα δωμάτια για μια ειρήνη που δεν γίνεται να βολεύει τους πάντες.
«Η Μικρή Τυμπανίστρια», μια μίνι σειρά του BBC, που προβάλλεται στο ERTFLIX, σε σκηνοθεσία του καταξιωμένου Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Παρκ ΤσανΓουκ«Oldboy», μεταφέρει το μυθιστόρημα του Τζον λε Καρέ του 1983 σε μια αφήγηση που συνθέτει θέματα τρομοκρατίας, κατασκοπείας και τα θολά όρια μεταξύ πραγματικότητας και εξαπάτησης. Με φόντο τα τέλη της δεκαετίας του 1970, η σειρά κορυφώνεται με την περίπλοκη δράση, την πλούσια ανάπτυξη χαρακτήρων και τις ηθικές ασάφειες που χαρακτηρίζουν το έργο του Λε Καρέ.
Η ιστορία ξεκινά με μια απρόσμενη τρομοκρατική πράξη: τη βομβιστική επίθεση στο σπίτι ενός Ισραηλινού αξιωματούχου σε γερμανικό έδαφος. Αυτή η βάναυση επίθεση θέτει τις βάσεις για ένα παιχνίδι γάτας και ποντικιού μεταξύ της ισραηλινής υπηρεσίας πληροφοριών Mοσάντκαι ενός σκιώδους δικτύου Παλαιστινίων μαχητών.
Μπαίνει η Τσάρλι, την οποία υποδύεται η ΦλόρενςΠιού, μια ριζοσπαστική νεαρή ηθοποιός με έφεση στις προκλητικές παραστάσεις και ιστορικό πολιτικού ακτιβισμού. Η Τσάρλι είναι ένα αίνιγμα, το πάθος της για την υποκριτική και οι ριζοσπαστικές πεποιθήσεις της την καθιστούν το τέλειο όργανο στο περίπλοκο σχέδιο του Kουρτς, εγκεφάλου της Μοσάντ. Ενώ κάνει διακοπές στην Ελλάδα με την ερασιτεχνική θεατρική της ομάδα, η Τσάρλι συναντά τον μυστηριώδη Μπέκερ (Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ), η γοητεία και η αινιγματική παρουσία του οποίου την παρασύρει σε έναν ιστό ίντριγκας.
Η αποπλάνηση αναπτύσσεται στο γραφικό στο αιγαιοπελαγίτικο νησί , όπου η γοητεία και η ασάφεια του Μπέκερ γοητεύουν την Τσάρλι, οδηγώντας την σε έναν κόσμο κατασκοπείας που απέχει πολύ από τις θεατρικές της προσπάθειες. Εδώ είναι που τα όρια ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα αρχίζουν να θολώνουν, καθώς η Τσάρλι στρατολογείται σε μια μυστική επιχείρηση που σχεδιάστηκε από τον Κουρτς για να διεισδύσει στον τρομοκρατικό πυρήνα. Το σχέδιο απαιτεί να αναλάβει την ταυτότητα της ερωμένης ενός πράκτορα, βυθίζοντας τον εαυτό της σε έναν ρόλο που απαιτεί απόλυτη πεποίθηση και την ικανότητα να κινείται στο επικίνδυνο έδαφος μεταξύ της απάτης και της πραγματικότητας.
Στο επίκεντρο αυτής της καταδίωξης βρίσκεται ο Μάρτιν Κούρτς, τον οποίο υποδύεται με ατσάλινη ακρίβεια οΜάικλ Σάνον. Ο Κουρτςείναι ένας αξιωματικός της Μοσάντ του οποίου η κοφτερή διάνοια και η στωική συμπεριφορά κρύβουν ένα βαθιά στρατηγικό μυαλό. Αποστολή του είναι να εξαρθρώσει το τρομοκρατικό δίκτυο που ευθύνεται για τη βομβιστική επίθεση και θα χρησιμοποιήσει κάθε μέσο που είναι απαραίτητο για την επίτευξη του στόχου του.Η ΦλόρενςΠιού αποδίδει μια ερμηνεία που καθορίζει την καριέρα της ως Τσάρλι, αποτυπώνοντας με αξιοσημείωτο βάθος την ευπάθεια, τη δύναμη και την εσωτερική αναταραχή του χαρακτήρα της. Ο Μπέκερ του ΑλεξΣκάρσγκαρντ είναι εξίσου γοητευτικός, με την αινιγματική του παρουσία να προσθέτει ένα στοιχείο απρόβλεπτου στην ιστορία.
Η σειρά εξερευνά την αλληλεπίδραση μεταξύ υποκριτικής και κατασκοπείας. Το θεατρικό υπόβαθρο της Τσάρλι γίνεται ταυτόχρονα όπλο και τρωτό σημείο καθώς εμβαθύνει στον ρόλο της. Η γραμμή μεταξύ της ερμηνείας και του γνήσιου συναισθήματος γίνεται όλο και πιο δυσδιάκριτη, εγείροντας οδυνηρά ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα και την αφοσίωση. Καθώς η Τσάρλι περιπλέκεται όλο και περισσότερο με τη νέα της περσόνα, οι δικές της πεποιθήσεις και τα κίνητρά της τίθενται υπό αμφισβήτηση, δημιουργώντας μια σύνθετη μελέτη χαρακτήρα που εδραιώνει τη σειρά.
Η σκηνοθεσία του Παρκ ΤσανΓουκ είναι καθοριστική για να ζωντανέψει αυτή η λεπτή ιστορία. Το οπτικό του στυλ, που χαρακτηρίζεται από σχολαστικό καδράρισμα και έντονο μάτι για τη λεπτομέρεια, προσθέτει ένα στρώμα αισθητικής ευφυΐας στην αφήγηση. Η αντίθεση μεταξύ των ηλιόλουστων τοπίων της Ελλάδας και των τεταμένων, σκιωδών περιβαλλόντων του κόσμου της κατασκοπείας αυξάνει το συναισθηματικό και ψυχολογικό διακύβευμα της ιστορίας. Η σκηνοθεσία του Παρκ διασφαλίζει ότι κάθε σκηνή διαπνέεται από μια αίσθηση επικείμενου κινδύνου και ηθικής ασάφειας.
Το «Η Μικρή Τυμπανίστρια» διακρίνεται για την ικανότητά του να συγχωνεύει το προσωπικό με το πολιτικό. Η σειρά εμβαθύνει στα κίνητρα και τις ιδεολογίες που οδηγούν τους χαρακτήρες της, προσφέροντας μια πολύπλευρη εξερεύνηση της ισραηλινο-παλαιστινιακής σύγκρουσης. Απέχει από τον ηθικό απολυταρχισμό, παρουσιάζοντας αντίθετα ένα σύνθετο μωσαϊκό από προοπτικές που προκαλούν τους θεατές να εξετάσουν τις ανθρώπινες διαστάσεις της πολιτικής βίας και της κατασκοπείας.
«Η Μικρή Τυμπανίστρια» είναι μια καλοσχεδιασμένη διασκευή που συνδυάζει την αγωνία ενός κατασκοπευτικού θρίλερ με τη βαθιά εξερεύνηση χαρακτήρων και την ηθική διερεύνηση. Η σκηνοθεσία του Παρκ Τσαν-γουκ, σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές ερμηνείες του καστ, διασφαλίζει ότι η σειρά είναιμια συναρπαστική προσθήκη στον κανόνα των κατασκοπευτικών δραμάτων κι ακόμα μια απόδειξη της διαρκούς επικαιρότητας του έργου του Τζον λε Καρέ.Ένας συγγραφέας που δημιουργεί κάθε φορά ένα ολοκληρωμένο σύμπαν μέχρι την παραμικρή του λεπτομέρεια, δηλώνοντάς μας την έντονη και καθοριστική μαγική του δύναμη, αλλά παραμένει διακριτικά αόρατος πίσω από τη δράση και τα νοήματα αυτών που πραγματεύεται.

Ελισσαίος Βγενόπουλος
Συγγραφέας – Σκηνοθέτης
elissaiosb@gmail.com

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή