Έρχονται πέντε δύσκολα χρόνια για τα μαγαζιά της Λ. Βεΐκου

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Έρχονται πέντε δύσκολα χρόνια για τα μαγαζιά της Λ. Βεΐκου

Μεταλλικές περιφράξεις θα τοποθετηθούν μπροστά τους
για την κατασκευή των φρεατίων εξαερισμού του μετρό


Αναστάτωση και έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στους επιχειρηματίες της Λ. Βεΐκου ένα από τα επόμενα στάδια των έργων κατασκευής της Γραμμής 4 του μετρό, αυτό της κατάληψης μεγάλου μέρους των πεζοδρομίων με μεταλλικές περιφράξεις, ύψους 2 μέτρων, μπλοκάροντας τις πρασιές και τις προσόψεις των καταστημάτων τους για τουλάχιστον 4 με 5 χρόνια προκειμένου να κατασκευαστούν οι δύο μεγάλοι αεραγωγοί της σήραγγας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα δύο οικοδομικά τετράγωνα από την οδό Σουρή έως την Σολωμού στο ρεύμα της Βεΐκου προς Μαρούσι και στο απέναντι ρεύμα το τετράγωνο από την οδό Τράλλεων έως την Πυθίας. Για το λόγο αυτό, την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των καταστηματαρχών της περιοχής με εκπροσώπους της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τον Δήμαρχο Γαλατσίου Γιώργο Μαρκόπουλο και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Περικλή Κακαρώνη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σκοπός της τριμερούς συνάντησης ήταν η ενημέρωση των καταστηματαρχών από τα πλέον αρμόδια χείλη για το τί μέλλει γενέσθαι και πόσο θα διαρκέσει στα δύο αυτά σημεία της Λ. Βεΐκου αλλά και οι επιχειρηματίες να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και να εκθέσουν τα προβλήματα που θα προκαλέσουν στην επαγγελματική τους ζωή αυτές οι εργασίες, ζητώντας από την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατανόηση και από τη δημοτική αρχή να σταθεί δίπλα τους γιατί, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, «θα είναι πέντε πολύ δύσκολα χρόνια που μπορεί να οδηγήσουν και στο κλείσιμο των καταστημάτων μας».
Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το Γαλάτσι τον τελευταίο, κυρίως, χρόνο μοιάζει με ένα απέραντο εργοτάξιο εξαιτίας των έργων κατασκευής και επέκτασης της Γραμμής 4 του μετρό «Άλσος Βέικου – Γουδή». Πεζοδρόμια μπλοκαρισμένα με μεταλλικές περιφράξεις, νησίδες μετατοπισμένες, μειωμένες λωρίδες κυκλοφορίας στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης (Γαλατσίου, Βεΐκου, Πρωτοπαπαδάκη) και σχεδόν παντού εκσκαφές και λακκούβες. Οι επαγγελματίες της Λ. Βεΐκου έχουν κληθεί να σηκώσουν το μεγαλύτερο ίσως φορτίο από την αναστάτωση που έχει προκληθεί, τόσο από πλευράς ηχορύπανσης και σκόνης αλλά και από πλευράς δυσχέρειας μετακίνησης του κόσμου μπροστά από τα καταστήματά τους λόγω των έργων. Και τώρα ήρθε η ώρα, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να ξεκινήσει την κατασκευή των δύο μεγάλων συστημάτων αερισμού της σήραγγας του ενός εκ των τριών σταθμών που θα κατασκευαστούν στην πόλη μας, του Τερματικού Σταθμού «Άλσος Βέικου».

Όπως εξήγησε ο κ. Γιώργος Γιανναράς και η συνάδελφός του κα Δανάη Παρασκάκη από την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ο λόγος που γίνεται τώρα αυτό είναι διότι η «Νίκη» – ο μετροπόντικας που ξεκίνησε από το Γαλάτσι και κάποια στιγμή θα συναντήσει την «Αθηνά» που έρχεται από Κατεχάκη – έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 750 μέτρων και φτάνει στο σημείο αυτό οπότε και πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες σύνδεσης της σήραγγας με τους αεραγωγούς. Αυτό είναι κάτι που θα γίνεται σταδιακά καθώς οι εργασίες που απαιτούνται είναι πολλές και σύνθετες, π.χ. να γίνει η εκσκαφή, να πέφτει τσιμέντο στο ενδιάμεσο, να κατέβει ο απαιτούμενος μηχανολογικός εξοπλισμός, να γίνουν οι κατάλληλες συνδέσεις κλπ., όπως εξήγησε ο κ. Γιανναράς.
Για την ασφάλεια των πολιτών και για την απρόσκοπτη λειτουργία των οχημάτων και μηχανημάτων που απαιτούνται για να γίνει το έργο, τα δύο αυτά σημεία της Βεΐκου θα περιφραχθούν με τα γνωστά μας πια μεταλλικά τοιχία, ύψους 2 μέτρων, ώστε να προστατεύονται από την σκόνη και όσο γίνεται από τον θόρυβο, οι διερχόμενοι πεζοί αλλά και οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εκεί. Οι μεταλλικές περιφράξεις θα μείνουν έτσι για 4 με 5 χρόνια, «με τα 5 χρόνια να θεωρείται το maximun του χρόνου, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψιν τις συνθήκες που επικρατούν τώρα και χωρίς απρόοπτα που δεν μπορούμε να προβλέψουμε» είπε ο κ. Γιανναράς, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του κ. Παστού, ο οποίος διατηρεί κατάστημα ηλεκτρικών ειδών στην περιοχή.
Πέρα όμως από το κλείσιμο, ουσιαστικά, των προσόψεων των καταστημάτων, θα κατασκευαστούν ειδικοί διάδρομοι για να προχωρούν οι πεζοί στο πεζοδρόμιο ενώ μπροστά από τα καταστήματα θα δημιουργηθούν μικροί διάδρομοι για να γίνεται, όσο αυτή θα είναι εφικτή, η τροφοδοσία των καταστημάτων και φυσικά η είσοδος και έξοδος των πελατών προς και από αυτά. Στο κομμάτι της Βεΐκου από Τράλλεων έως Πυθίας θα κατασκευαστεί και ένα εξωτερικό πεζοδρόμιο, όπως έχει γίνει στο κομμάτι της Λ. Γαλατσίου στο Παλιό Τέρμα, για την ασφάλεια των πεζών. Αυτό ωστόσο δεν προβλέπεται στο απέναντι κομμάτι που θα αποκλειστεί, από Σουρή μέχρι Σολωμού.

Και κάπου εδώ είναι που ξεκινούν τα προβλήματα για τους επαγγελματίες της Λ. Βεΐκου, οι οποίοι εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους τόσο προς τους εκπροσώπους της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ όσο και προς τον Δήμαρχο, για το μέλλον των καταστημάτων τους και οι οποίοι ζήτησαν από την Εταιρεία:
• Να αναθεωρηθεί το ύψος και το υλικό των περιφράξεων διότι πέρα από την πτώση του τζίρου τους, τίθεται και θέμα ασφαλείας καθώς δεν θα φαίνονται τα καταστήματά τους από τον δρόμο και θα είναι εύκολη λεία για τους κλέφτες. Να θυμίσουμε ότι στην περιοχή λειτουργούν επίσης ένα κοσμηματοπωλείο κι ένα φαρμακείο, το οποίο μάλιστα συχνά διανυκτερεύει. Για το λόγο αυτό ζήτησαν μήπως οι περιφράξεις είναι διάτρητες ή πιο χαμηλές ώστε να φαίνονται από το δρόμο.
• Να μελετηθεί επισταμένως η απορροή των ομβρίων υδάτων στους κάθετους κατηφορικούς προς τη Βεΐκου δρόμους, οι οποίοι, όπως είπαν οι παριστάμενοι καταστηματάρχες, ήδη πλημμυρίζουν σε μια ξαφνική νεροποντή, πόσο μάλλον τώρα που θα μπλοκαριστούν οι δρόμοι αυτοί με έναν κάθετο μεταλλικό τοίχο.
• Οι επαγγελματίες του τετραγώνου Τράλλεων – Πυθίας ζήτησαν να μην κατασκευαστεί πεζοδρόμιο εξωτερικά από την περίφραξη διότι τότε «δεν θα σταυρώσουμε πελάτη» καθώς όλοι θα περνούν απ’έξω.

Ο Δήμαρχος Γ. Μαρκόπουλος, ο οποίος άκουγε προσεκτικά τη συζήτηση μεταξύ των καταστηματαρχών και των εκπροσώπων της εταιρείας, συμφώνησε με τους προβληματισμούς των επαγγελματιών και τους κάλεσε να καταθέσουν εγγράφως τα αιτήματά τους, τα οποία θα προωθηθούν μέσω του Δήμου Γαλατσίου προς την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. «Κύριο μέλημά μας είναι να βρούμε τρόπους να κρατήσουμε τα μαγαζιά της πόλης μας όρθια» είπε απευθυνόμενους προς τους εκπροσώπους της Εταιρείας. «Μετά την οικονομική κρίση του ‘10, μετά την πανδημία του κόβιντ, έρχεται τώρα το μετρό. Πόσο βάρος να σηκώσουν αυτοί οι άνθρωποι μόνοι τους; Γι’ αυτό και σας ζητάω να μπείτε κι εσείς λίγο στα δικά μας παπούτσια και να μας ακούσετε. Να ξέρετε ότι θα είμαστε σε διαρκή επικοινωνία μαζί σας γιατί το μετρό είναι ένα ζωντανό έργο αλλά θέλουμε και τα μαγαζιά μας εξίσου ζωντανά.»
«Να είστε σίγουροι πως σας ακούμε και πως θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί και ό,τι φυσικά μας επιτρέπουν οι κανόνες ασφαλείας και δεν θα αφήσουμε να γίνει καμία καταστροφή. Επίσης, αν η πρόοδος των έργων μάς επιτρέπει να αφαιρούμε μέρος των μέτρων ασφαλείας, θα το κάνουμε αλλά αυτό είναι κάτι που θα το βλέπουμε σταδιακά» είπε η κα Δανάη Παρασκάκη.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε, η περίφραξη των δύο αυτών σημείων της Λ. Βεΐκου, του κεντρικότερου και εμπορικότερου δρόμου της πόλης μας, θα ξεκινήσει κατά τα μέσα Μαρτίου.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή