Ομιλία Γιάννη Κουτσούκου στην κοινή συνεδρίαση της
Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, Παραγωγής και Εμπορίου και Δημόσιας Διοίκησης,
Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης με θέμα ημερήσιας διάταξης: Επεξεργασία και
εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Επείγουσες διατάξεις για
την εφαρμογή της Συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και Διαρθρωτικών
Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις».
“ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ(Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής
Συμπαράταξης ΠΑ.ΣΟ.Κ-ΔΗΜ.ΑΡ) : Κύριε Πρόεδρε, επειδή στα ζητήματα που αφορούν
την διαδικασία κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου αναφέρθηκε ο κ.
Τραγάκης δεν θέλω να τα επαναλάβω. Εμείς ως κοινοβουλευτική ομάδα κάναμε
μια κατανομή δουλειάς και επειδή θέλουμε και όταν ψηφίζουμε και όταν δεν ψηφίζουμε
να έχουμε διαβάσει, τουλάχιστον προλάβαμε και διαβάσαμε τα βασικά άρθρα του
νομοσχεδίου.
Θα θέσω ένα θέμα και παρακαλώ την προσοχή και των συναδέλφων
της πλειοψηφίας και των υπολοίπων κοινοβουλευτικών ομάδων για το οποίο κατά την
γνώμη μου η συζήτηση στις Επιτροπές δεν μπορεί να ξεκινήσει. Διότι κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι, για να ξεκινήσει η συζήτηση πρέπει να έχει κατατεθεί το
νομοσχέδιο, να έχει αναρτηθεί και να έχει διανεμηθεί στα κόμματα και τους
Βουλευτές μαζί με τα παραρτήματα του. Αυτό έγινε με ηλεκτρονικό τρόπο. Ψάχνω
από χθες το βράδυ στα αναρτημένα κείμενα στον ιστότοπο της Βουλής αλλά και
έβαλα τους συνεργάτες μας να αναλύσουν αυτό το CD και έχω κατά κεφάλαιο
περιγράψει τι περιέχει μέσα. Και δεν έχω βρει ένα πολύ σημαντικό- μείζον για
μας, όπως θα φανεί στην τοποθέτηση μας ζήτημα- που συνδέεται με την εκχώρηση
των δημοσίων επιχειρήσεων στο λεγόμενο υπέρ-ταμείο. Αναφέρει συγκεκριμένα η
παράγραφος 6 του άρθρου 197 ότι: Από την ημερομηνία καταχώρησης του
καταστατικού της ΕΔΗ στο Γ.Ε.ΜΗ οι μετοχές των δημόσιων επιχειρήσεων που
απαριθμούνται στο παράρτημα β το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του παρόντος
νόμου, μεταβιβάζονται αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα στην ΕΔΗΣ.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επειδή όπως είπα θα αναφερθώ
επί της ουσίας, τι σημαίνει αυτό το υπέρ-ταμείο: Τι εξουσίες εκχωρούνται στους
δανειστές; Δεν είναι δυνατόν η επιτροπή μας και οι βουλευτές να ξεκινήσουν τη
συζήτηση χωρίς να έχουν στα χέρια τους τον κατάλογο των δημοσίων επιχειρήσεων
και των συμμετοχών του δημόσιου που εκχωρούνται σε αυτό το υπέρ-ταμείο. Γι’
αυτό κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας παρακαλώ όλους σας, πέρα από εντάσεις
για όσους έχουμε υποχρέωση να προστατεύσουμε τον κοινοβουλευτισμό και τη
δημοκρατία. Για όσους έχουμε δώσει μάχες για τον κοινοβουλευτισμό και τη
δημοκρατία. Να αναβληθεί η επιτροπή έως ότου κατατεθεί και διανεμηθεί το
σχετικό παράρτημα για να ξέρουμε τι θα ψηφίσουμε. Σημειώνω ότι όλη η φιλοσοφία
του υπέρ-ταμείου είναι η εκποίηση αυτών των δημοσίων επιχειρήσεων εκτός από
αυτές που εξαιρούνται και δεν συμπεριλαμβάνονται στο παράρτημα γ. Επειδή λοιπόν
το νομοσχέδιο έχει διατάξεις για τη Δ.Ε.Η., για τον ΑΔΜΗΕ για την ΕΥΔΑΠ και
ούτω καθεξής δεν είναι δυνατόν να συζητήσουμε χωρίς να γνωρίζουμε τι εκποιείται
και τι δεν εκποιείται. Αυτό είναι, κύριε Πρόεδρε το διαδικαστικό θέμα που ήθελα
να βάλω και παρακαλώ στην κρίση την δική σας και του σώματος.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμείς έχουμε μια πολιτική
εκτίμηση και θέλω να σας την πω. Αυτό το νομοσχέδιο, με όσα περιλαμβάνει, είναι
η επιτομή της πλήρους παράδοσης μιας αναξιόπιστης χώρας, καθώς με τις διατάξεις
του δεν βάζει μόνο φόρους, κατά τη συνήθη πρακτική της Κυβέρνησης και ως
αποτέλεσμα του δημοσιονομικού εκτροχιασμού του 2015, αλλά δημιουργεί ζητήματα
που άπτονται της εθνικής κυριαρχίας, της ανεξαρτησίας και της ίδιας της
δημοκρατίας και αυτό για τρεις κυρίως λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι το λεγόμενο Υπερ-Ταμείο για το οποίο
νωρίτερα έγινε τόσος θόρυβος, καθώς η κυβέρνηση τεχνηέντως προσπαθούσε να
αποκρύψει από τους βουλευτές της πλειοψηφίας και από τον ελληνικό λαό, πια
τμήματα των συμμετοχών του δημοσίου στις δημόσιες επιχειρήσεις και της δημόσιας
περιουσίας, θα πάνε στο λεγόμενο Υπερ-Ταμείο. Όπου για 100 χρόνια 99 για την
ακρίβεια, παραδίδεται αυτή η δημόσια περιουσία στους δανειστές.
Επανέρχομαι, λοιπόν, από το σημείο που με
διέκοψε ο εκνευρισθείς Υπουργός, καθότι στην τοποθέτησή μου ότι το νομοσχέδιο
είναι η επιτομή της παράδοσης μιας αναξιοπρεπούς, αναξιόπιστης και υποταγμένης
χώρας, φωτογράφισε ενδεχόμενα τον εαυτό του, εγώ δεν του το απέδωσα αυτό ως
κύριο διαπραγματευτή. Λέω τα τρία βασικά στοιχεία για να τεκμηριώσω την άποψή
μου. Πρώτον, το υπερταμείο για το οποίο έγινε τόση φασαρία προηγούμενα, γιατί η
Κυβέρνηση δεν ήθελε να δώσει στην δημοσιότητα και στους βουλευτές της
πλειοψηφίας τον κατάλογο των δημοσίων επιχειρήσεων και της περιουσίας του
ελληνικού λαού που θα πάνε σε αυτό το ταμείο για 100 χρόνια, συγνώμη, κύριε
Υπουργέ, είναι 99. Ζητώ συγνώμη είναι 99.
Το δεύτερο, είναι ότι η Κυβέρνηση σε αυτό το νομοσχέδιο
θεσπίζει το μηχανισμό του μόνιμου μνημονίου και το τρίτο είναι ότι η Κυβέρνηση
σε αυτό το νομοσχέδιο θεσπίζει μια ανεξάρτητη γενική γραμματεία δημοσίων εσόδων
που μοιάζει με τριτοκοσμικής χώρας καθώς, συνιστά άνευ όρων παράδοση του
σκληρού πυρήνα του κράτους που συνδέεται με την είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
Αναλυτικά, λοιπόν, και ας έχει την υπομονή ο κ. Υπουργός μιας και έχει το
προνόμιο να μιλάει όποτε θέλει και σε όσο χρόνο θέλει να μου απαντήσει.
Κύριε Υπουργέ, εγώ μεγάλωσα στην ελληνική επαρχία δεν έχουμε
τις ίδιες προσλαμβάνουσες παραστάσεις. Εκεί, λοιπόν, στην Αμαλιάδα υπήρχε το
κρατικό μονοπώλιο, το οποίο σας θυμίζω ή σας λέω για να μάθετε ότι
πούλαγε τα σπίρτα του ελληνικού μονοπωλίου, τα παιγνιόχαρτα, το μπλε
οινόπνευμα, το φωτιστικό πετρέλαιο, το αλάτι για τους κτηνοτρόφους μας και
μερικά άλλα προϊόντα. Αυτό ήταν αποτέλεσμα του διεθνούς οικονομικού ελέγχου που
επιβλήθηκε στη χώρα μας το 1898 και καταργήθηκε το 1985.
Το υπερταμείο που φτιάχνετε είναι κάτι αντίστοιχο, καθώς για
τα χρόνια της ζωής του, αυτά που προβλέπει ο νόμος θα πάρει τη δημόσια
περιουσία θα την αξιοποιεί με τον τρόπο που λέει και τα έσοδα θα πηγαίνουν
στους δανειστές και εκείνα που δήθεν θα επενδύει με τον τρόπο που το γράφετε
στο νομοσχέδιο, δηλαδή στην ίδια του την περιουσία θα ξαναπηγαίνουν στους
δανειστές.
Αυτό το ταμείο θα έχει 5 μέλη στο εποπτικό συμβούλιο, από τα
οποία, τα τρία τα ορίζουν οι δανειστές και τα δύο θα τα ορίζετε εσείς με τη
σύμφωνη γνώμη των δανειστών. Επίσης, θα έχει μόνιμη επιτροπεία και εσείς
θα γνωμοδοτείτε, απλώς. Αυτό είπα, να το αντικρούσετε και κυρίως να
πείσετε τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ, που μέχρι τώρα σήκωναν επανάσταση, όταν
φέρναμε διατάξεις, όπως του ΤΑΙΠΕΔ.
Να σας θυμίσω, κύριε Υπουργέ, μια και ενδεχόμενα το 2011 δεν
ήσασταν εδώ, τη φασαρία που έγινε, το θόρυβο που ξεσηκώθηκε, όταν ο τότε
Υπουργός Οικονομικών άφησε να διαρρεύσει – δεν ξέρω εάν ήταν δική του ιδέα ή
του το είπαν οι δανειστές μας – για το μεγάλο ταμείο των 50 δισεκατομμυρίων. Τα
θυμάστε αυτά το 2011; Το αποτρέψαμε, μέσα από τη διαπραγμάτευση. Αυτό δώσατε εσείς,
λοιπόν, γι’ αυτό εκνευρίζεστε.
Τώρα, πάμε στο μόνιμο μνημόνιο. Η Ελληνική Δημοκρατία, κύριε
Υπουργέ, έχει μηχανισμούς δημοσιονομικής προσαρμογής. Εδώ στη Βουλή, μετά από
πολλούς κόπους και μετά από ωρίμανση, θεσπίσαμε το Γραφείο Προϋπολογισμού του
Κράτους στη Βουλή, το οποίο συντάσσει τρίμηνες εκθέσεις για την πορεία των
δημοσιονομικών της χώρας, με βάση τις οποίες, όπως λέει ο Κανονισμός της Βουλής
και το Σύνταγμα, μπορούν να γίνονται διορθωτικές κινήσεις, τις οποίες θα κάνει
η εκπροσώπηση της λαϊκής κυριαρχίας της χώρας, δηλαδή, εσείς και η Βουλή, δεν
θα τις κάνει ο αυτόματος μηχανισμός.
Επίσης, κύριε Υπουργέ, ο μηχανισμός που θεσμοθετείτε δεν
έχει να κάνει μόνο με τα δημοσιονομικά, έχει να κάνει και με διαρθρωτικές
αλλαγές, όπως προβλέπει το σχετικό άρθρο 8. Τι σημαίνει διαρθρωτικές αλλαγές;
Για παράδειγμα, θα μπορεί να ξανανοίξει το ασφαλιστικό. Εάν κάνω λάθος, να μου
το πείτε. Εσείς διαπραγματεύεστε, εσείς έχετε συμφωνήσει, εξηγήστε μας την
ορολογία.
Σχετικά με αυτό που είπα για την Ανεξάρτητη Γενική Γραμματεία
Δημοσίων Εσόδων. Κάναμε μια Ανεξάρτητη Γενική Γραμματεία, την πολεμήσατε, τώρα
την υιοθετήσατε, έχουμε ένα Γενικό Γραμματέα, που τον διορίσατε με κάποιες
διαπραγματεύσεις με τους δανειστές μας και απολαμβάνει ανεξαρτησίας. Αυτό το
σχήμα που φτιάχνετε, το οποίο δεν υπάγεται σε κανέναν έλεγχο, λειτουργεί με
«αποφασίζουμε και διατάσσουμε» του Γενικού Γραμματέα, εξαιρείται από όλες τις
διαδικασίες. Εσάς σας ικανοποιεί, ως άνθρωπο των δυτικών δημοκρατιών, στις
οποίες μεγαλώσατε, σπουδάσατε και αναπτύξατε την ιδεολογία σας; Εμάς, καθόλου.
Σχετικά με τα φορολογικά. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτή
η Κυβέρνηση, στο πλαίσιο των 12,5 δις πρόσθετων μέτρων, για να φτάσουμε εκεί
που ήμασταν το 2014 – καθώς ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός του 2015 κόστισε στη
χώρα μας απώλεια του ΑΕΠ για το 2015 περίπου 9,5 δις και άλλα τόσα για το
2016 – αυτή, λοιπόν, η βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή των 12,5 δις, φορολογεί
ό,τι περπατάει, ό,τι πετάει, ό,τι κολυμπάει, κινητά και ακίνητα.
Κύριε Υπουργέ, δεν θέλω να εκνευριστείτε πάλι, αλλά ήσασταν
εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, όταν ψηφίζαμε εδώ τον ΕΝΦΙΑ. Μπορείτε να ανατρέξετε στα
πρακτικά της Βουλής να δείτε τι λέγατε; Για να δείτε τώρα τις διατάξεις που
φέρνετε, για να αυξήσετε το φόρο στα οικόπεδα, για να αυξήσετε το φόρο σε μία σειρά
ακίνητα, για να αυξήσετε το φόρο στα ακίνητα, που χρησιμοποιούνται από τους
επαγγελματίες για τη βιοτεχνική, τη βιομηχανική παραγωγή τους, για να δείτε,
πώς αυξάνετε το συμπληρωματικό φόρο. Θέλω να σκεφτούν μερικοί, που σας ψήφισαν,
για να γλιτώσουν τον ΕΝΦΙΑ, τι συμφορά θα τους βρει, όταν θα πάρουν το
καινούργιο εκκαθαριστικό.
Το νομοσχέδιο που συζητάμε, λοιπόν, αποτελεί συνέχεια, έχει
μια συνέχεια η Κυβέρνηση. Πήρε το Φ.Π.Α από 13%, τον πήγε στο 23% και τώρα τον
κάνει 24%. Σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αυτό
είναι 424 εκατομμύρια, από τα οποία περίπου τα 200, αφορούν στην τρέχουσα
χρονιά. Καταργεί τη μείωση του φόρου σε συγκεκριμένα νησιά των Κυκλάδων και του
Αιγαίου, βάζει φόρο διαμονής στα ξενοδοχεία, βάζει φόρο κατανάλωσης στην μπίρα,
στη σταθερή και κινητή τηλεφωνία, αλλάζει τους φόρους ταξινόμησης στα Ι.Χ.,
φορολογεί τα τσιγάρα και τον καπνό, τα καύσιμα, φορολογεί τους πάντες και τα
πάντα.
Χαρίζει, όμως –δεν ξέρω αν θα μας κάνετε και καμία
παρατήρηση εδώ, κύριε Υπουργέ, αν δεν το διαβάζουμε καλά- χαρίζετε σε κάποιους
και χαρίζετε σε κάποιους τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο φυσικό αέριο, όταν
πάει για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ποιοι είναι αυτοί που παράγουν
ηλεκτρική ενέργεια με φυσικό αέριο; Αναζητήστε το, για να δείτε. Και είστε
μάλιστα και η κυβέρνηση που αποδέχθηκε και την τροπολογία των Βουλευτών σας που
χάρισε το φόρο στο φυσικό αέριο για συγκεκριμένες μονάδες που από ό,τι λέγεται
θα τις πάρουν συγκεκριμένα συμφέροντα.
Μετά πάμε στα κόκκινα δάνεια του κ. Σταθάκη. «Κανένα σπίτι
στα χέρια τραπεζίτη».
Το νομοσχέδιο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι έχει μια λογική.
Όλα τα παραπέμπει στο τέλος του 2017. Αυτός είναι ο πολιτικός σχεδιασμός της
Κυβέρνησης. Αλλά ξέρετε ότι όταν θα έρθει το τέλος του 2017 και θα έχουν
υλοποιηθεί όλα αυτά τα μέτρα, η χώρα θα είναι στον αυτόματο πιλότο μιας χαμηλής
πτήσης, τον οποίο αυτόματο πιλότο θα ελέγχουν οι δανειστές. Έτσι, λοιπόν,
αντιμετωπίζει τα κόκκινα δάνεια, με παράταση των πλειστηριασμών, παρά το
γεγονός ότι για μερικά θα υπάρχουν πλειστηριασμοί τώρα και εκχωρεί και τα
πράσινα και τα κόκκινα μαζί..
Τι θα μας πείτε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, που
μας καταγγέλλατε εδώ όταν κάναμε τη μικρή Δ.Ε.Η., που θα έπαιρνε το 30%
της Δ.Ε.Η. που τώρα, με βάση το μνημόνιο, πρέπει η Δ.Ε.Η. να παράγει μόνο το
50% και να δώσει το 50% των πελατών.
Τι θα μας πείτε, αλήθεια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όταν
σας λέγαμε εδώ για το εθνικό μητρώο των στελεχών της διοίκησης ότι πρέπει να το
ανοίξετε αυτό και τώρα το διορθώνετε, γιατί σας το είπαν οι δανειστές;
Τι θα μας πείτε που σας λέγαμε όταν ήταν να δώσετε τον ΟΛΠ
ότι δεν μπορείτε να το κάνετε αν δεν έχετε τη ρυθμιστική αρχή των λιμένων και
τώρα το φέρνετε;
Τι θα μας πείτε για μια σειρά ζητήματα, για τα οποία σας τα
έχουμε θέσει πάρα πολύ έγκαιρα, αλλά μέσα από το νομοσχέδιο, πέρα από αυτά τα
μεγάλα ζητήματα, αν ανατρέξει κανείς και στις διατάξεις του, θα δει μια σειρά
ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν και ένα σκανδαλώδη χαρακτήρα. Δηλαδή, σε αυτήν την
περίοδο που πρέπει να μας διακρίνει μία λιτή διαχείριση, εμείς δημιουργούμε
καινούργιες θέσεις για καινούργιες προσλήψεις. Το κάνει αυτό στις υπηρεσίες
εξυπηρέτησης για τα κόκκινα δάνεια, το κάνει στην υπηρεσία της ψηφιακής
σύγκλισης, μια καινούργια γραμματεία κάτω από τον Πρωθυπουργό.
Το νομοσχέδιο, λοιπόν, έχει τεράστια προβλήματα, πέρα από τα
τρία μεγάλα θεσμικά ζητήματα που ανέδειξα, για τα οποία δεν νομίζω να είναι
κανένας πολύ υπερήφανος και μάλιστα αν ισχυρίζεται ότι είναι αριστερός.
Εμείς έχουμε την πολιτική εκτίμηση ότι αυτά έγιναν επειδή η σημερινή
κυβέρνηση υπονόμευσε και ως αντιπολίτευση και ως κυβέρνηση το πρώτο εξάμηνο του
2015 τη χώρα, αυτοϋπονομεύτηκε, και όταν έφθασε στο χείλος του γκρεμού και είδε
ότι αν πάει στο γκρεμό μαζί με τη χώρα, δεν τους σώζει κανένας.
Έκανε πίσω, αλλά είχαν χάσει την αξιοπιστία, τη δυνατότητα
της διαπραγμάτευσης, τα έδωσαν όλα και τώρα μας παραδίδουν εμάς και τη χώρα σε
αυτή τη διαδικασία που σας είπα. Και ποια είναι η προοπτική;
Λέει η Κυβέρνηση «κλείνουμε αυτή τη σελίδα, ξεκινάει η
ανάπτυξη». Αλήθεια; Ανάπτυξη μπορεί να σηκώσει μια οικονομία με τόσους φόρους;
Ανάπτυξη μπορεί να σηκώσει μια οικονομία με τόση πολιτική αβεβαιότητα και
αστάθεια; Ανάπτυξη μπορεί να υπάρξει εάν πέρα από την εκποίηση της δημόσιας
περιουσίας δεν υπάρξει ένα σχέδιο προσέλκυσης επενδύσεων συνδεδεμένων με θέσεις
εργασίας, με ασφαλιστικές εισφορές, με φοροδοτική ικανότητα; Ανάπτυξη χωρίς ένα
σταθερό φορολογικό σύστημα; Δεν θα υπάρξει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.
Εμείς πιστεύουμε ότι η χώρα χρειάζεται άλλη πυξίδα,
χρειάζεται άλλη ρότα, χρειάζεται άλλο πολιτικό σχέδιο. Αποδείχθηκε ότι αυτό που
λέγαμε από το 2012 ότι κανένας δεν μπορεί μόνος του, είναι μια πραγματικότητα,
που θα την αναγνωρίσει αργά ή γρήγορα ο ΣΥΡΙΖΑ και μπορεί τώρα να
κονταροχτυπιέται με τη Ν.Δ., γιατί έχουν ένα κοινό αντιμνημονιακό υπόβαθρο την
περίοδο του 2010 και του 2011, και μπορεί σε αυτό το αντιμνημονιακό υπόβαθρο να
αναπτύσσουν καινούργιες συγκρούσεις, αλλά είναι βέβαιο ότι αυτή η γραμμή
εκλογές για να φύγετε από τη μια μεριά και η λογική ότι η αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ
σημαίνει συντηρητική παλινόρθωση, δεν αντιμετωπίζει σε προοδευτική κατεύθυνση,
σε αναπτυξιακή βάση με όρους κοινωνικής συνοχής και συνεννόησης τα μεγάλα
προβλήματα της χώρας.
Ο μόνος, κυρίες και κύριοι, από αυτούς που
εκφράζουν κάποιες κοινωνικές δυνάμεις, που στηρίζει την πολιτική σας αυτή
είναι ο Πρόεδρος του ΣΕΒ μονοπρόσωπα ή με απόφαση του συλλογικού του
οργάνου. Μας κάλεσε όλους να συμφωνήσουμε και να ψηφίσουμε.
Όταν, δηλαδή, εμείς σας λέγαμε το καλοκαίρι στο
Προεδρικό Μέγαρο για τον οδικό χάρτη που θα έβγαζε τη χώρα πέρα,
που θα μας πήγαινε μέχρι το τέλος του μνημονίου και εσείς για να
λύσετε τα εσωκομματικά σας ζητήματα κάνατε εκλογές, διαπραγματευθήκατε,
και τώρα μας φέρνετε αυτά εδώ, θα μας ζητήσετε και στο τέλος συνεννόηση και
συμφωνία.
Έτσι δεν λύνεται δυστυχώς, το πρόβλημα και δεν το έχουμε
εμείς. Το πρόβλημα το έχετε εσείς και πολύ περισσότερο το πρόβλημα το έχει η
χώρα.
Αλλάξτε, λοιπόν, ρότα για να μην ξαναβρεθείτε στη δύσκολη
θέση, να ξανασηκωθείτε από τη θέση σας και να εκνευριστείτε, όταν το Σεπτέμβρη
μήνα θα είναι εδώ στην αίθουσα αυτή, η επόμενη αξιολόγηση που είναι ακόμα πιο
δύσκολη.
Σας ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Με συγχωρείται, αλλά μου απεύθυνε 3 – 4 συγκεκριμένα
ερωτήματα και θέλω να κάνω μια προσπάθεια να απαντήσω, δεν θα πείσω
βέβαια τον κ. Τσακαλώτο.
Εγώ, καταλαβαίνω ότι ο κ. Τσακαλώτος, τώρα, αντιλαμβανόμενος
ότι χρησιμοποίησε βαριές εκφράσεις, «γιατί με είπε ψεύτη», στρογγυλοποίησε τις
εκφράσεις του και μπήκε στην ουσία.
Κύριε Υπουργέ, εγώ δεν είμαι ψεύτης, δεν έταξα ποτέ σε
κανέναν τίποτα και μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη μου την πολιτική διαδρομή.
Άλλοι είναι αυτοί «που τάζανε και άλλα λέγαν και άλλοι αυτοί που λέγαν άλλα και
κάνουν άλλα ».
Δεύτερον, είπα την ώρα που λείπατε εισηγητικά, ότι εμείς
κάναμε προσπάθεια στην κοινοβουλευτική ομάδα να διαβάσουμε αυτές τις χιλιάδες
σελίδες και ζήτησα, επειδή δεν το είχαν εντοπίσει οι συνάδελφοί, λόγω του
όγκου, πώς να το εντοπίσουνε, να κατατεθούν συγκεκριμένα τα παραρτήματα. Και
αποδείχθηκε στην πορεία της συζήτησης, ότι εσείς οι Υπουργοί, δεν έχετε
διαβάσει. Αυτό αποδείχτηκε.
Έρχομαι, λοιπόν, στην ουσία. Κύριε Υπουργέ, το Ταμείο, έχει
ζωή 99 χρόνια και μπορεί να πάει και παραπέρα; Μάλιστα.
Έχει θυγατρικές όλες τις Εταιρίες του Δημοσίου, ΤΑΙΠΕΔ,
ΕΤΑΔ, την καινούργια που δημιουργείται των συμμετοχών, οι οποίες έχουν το 100%
σχεδόν της περιουσίας του ελληνικού λαού; Μάλιστα.
Μπορείτε να διορίσετε έναν εσείς στο διοικητικό συμβούλιο
χωρίς την σύμφωνη γνώμη των δανειστών μας; Κανέναν. Απαιτείται η σύμφωνη γνώμη
και για τους τρεις.
Μπορείτε, κύριε υπουργέ, να προτείνετε εσείς μια
αποκρατικοποίηση και να την δεχτεί το ταμείο; Όχι. Μια εισήγηση μπορείτε να
κάνετε γνωμοδοτικού χαρακτήρα.
Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία τα οποία λένε ότι παραδίδουμε
την περιουσία μας σε άλλους που θα κάνουν κουμάντο.
Και τώρα πώς θα την αξιοποιήσουμε; Ο κ. Τσίπρας μας είπε
μετά το συμβούλιο κορυφής ότι διαπραγματεύτηκε το 25% στην
ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, το 25% στο χρέος, και το 50% στην ανάπτυξη.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι 50-50. Προσέξτε όμως: Το 50% της ανάπτυξης
είναι φτιαγμένο με έναν τέτοιο τρόπο που δεν θα πηγαίνει σε πρωτογενείς
επενδύσεις που θα δημιουργούν θέσεις εργασίας, προσέλκυση κεφαλαίων, αλλά μέσα
στους ίδιους μηχανισμούς του ίδιου του περίουσιολογίου του Δημοσίου.”