«Έφταιγε, δεν έφταιγε, η ψυχούλα του το ξέρει!» , NEO ξεκίνημα

ΠΑΛΜΟΓΡΑΦΟΣ
«Έφταιγε,  δεν έφταιγε,  η ψυχούλα του  το ξέρει!»  , NEO  ξεκίνημα
«Έφταιγε,
δεν έφταιγε,
η ψυχούλα του
το ξέρει!»

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας, το πρώτο εξάμηνο του 2016 στη χώρα μας έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο 378 συμπολίτες μας. Στη δε Αττική μόνο τον Γενάρη του 2017, είχαμε 364 τροχαία με 17 νεκρούς, 14 σοβαρά τραυματίες και 417 ελαφριά.

Για κανένα από αυτά τα δυστυχήματα δεν χύθηκε τόσο μελάνι όσο γι’αυτό που συνέβει προχθές στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Κι αν το μελάνι χυνόταν για να ειπωθούν αλήθειες, για να ειπωθεί δηλαδή ότι σαν λαός έχουμε παντελή έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής, τότε καλώς. Αλλά ασχοληθήκαμε τόσο πολύ με το τραγικό συμβάν γιατί το δυστύχημα αυτό είχε χολυγουντιανά στοιχεία. Είχε Porsche, είχε πλουσιόπαιδο, είχε υπερβολική ταχύτητα, είχε πρόσκρουση, είχε ανάφλεξη. Δυστυχώς, όμως, είχε και τέσσερις νεκρούς!
Ακούστηκε από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι το δυστύχημα αυτό είχε ταξικά χαρακτηριστικά λόγω της μάρκας του αυτοκινήτου αλλά και επειδή ο οδηγός ήταν γιος επιχειρηματία. Να ενημερώσουμε τους κυρίους βουλευτές ότι η πρώτη πόλη στην Ευρώπη σε πωλήσεις αυτοκινήτων Πόρσε είναι η Λάρισα. Οι περισσότεροι δε από τους αγοραστές των αυτοκινήτων αυτών είναι αγρότες και αγόρασαν τα αυτοκίνητα αυτά με τις επιδοτήσεις. Το να είναι κάποιος επιχειρηματίας δεν σημαίνει αυτομάτως ότι είναι κακός οδηγός ή εγκληματίας.
Κι όλα αυτά πριν ακόμα διερευνηθούν οι συνθήκες του δυστυχήματος. Κάποιος απρόβλεπτος παράγων που ίσως συνετέλεσε στο τραγικό δυστύχημα για κάποιους δεν υφίσταται από τη στιγμή που έχουν βάλει ταξικό πρόσημο ακόμα και στο θάνατο.
Μοναδική παρηγοριά σε όλα αυτά που ακούστηκαν είναι τα λόγια του άτυχου οδηγού του Honda Civic, ο οποίος έχασε τη γυναίκα του και το παιδί του: «Έφταιγε, δεν έφταιγε, η ψυχούλα του το ξέρει. Μήπως ήθελε κι αυτός να πεθάνει…;»
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει ανανεωθεί ο στόλος των Ι.Χ. αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Επίσης, είναι γεγονός ότι και το εθνικό οδικό δίκτυο έχει βελτιωθεί σημαντικά. Οι παράγοντες οι οποίοι ευθύνονται για ένα τροχαίο δυστύχημα ή ατύχημα είναι τρεις: το αυτοκίνητο, ο δρόμος και ο άνθρωπος. Ο οποίος επωμίζεται το μεγαλύτερο βάρος της ευθύνης σ’ένα τροχαίο δυστύχημα.
Η οδήγηση είναι θέμα παιδείας και σε αυτό ως λαός πάσχουμε. Είναι όπως η παιδεία που παίρνουμε από το σπίτι. Αν κάποιος είναι νευρικός στο σπίτι του, νευρικός θα είναι και στο δρόμο ως οδηγός.
Ένας άλλος βασικός παράγων που κρατάτει ψηλά το δείκτη των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας, είναι το σύστημα εκπαίδευσης των οδηγών, το οποίο, κατά τους ειδικούς, είναι ανεπαρκές. Ο τρόπος εκπαίδευσης των οδηγών, όπως λένε, δεν συμβαδίζει με τον πραγματικό τρόπο οδήγησης και με τις συνθήκες που επικρατούν στους ελληνικούς δρόμους. Πόσοι εξ’ ημών έχουμε πάρει άδεια οδήγησης από το στρατό χωρίς να δώσουμε ποτέ εξετάσεις ούτε για τα στοιχειώδη;
Η ελλιπής επίσης αστυνόμευση και υποστελέχωση της Τροχαίας σε ανθρώπινο δυναμικό επιδεινώνουν την ήδη βεβαρυμένη εικόνα στους δρόμους. Σε κάποιες άλλες εποχές, ειδικά σε μαζικές εξόδους, το εθνικό οδικό δίκτυο ήταν υπό παρακολούθηση από το ελικόπτερο της Τροχαίας κι έτσι υπήρχε ο φόβος για κάποιους ασυνείδητους οδηγούς.
Τέλος, θα πρέπει να αναθεωρηθεί η πολιτική των προστίμων για παραβιάσεις του ΚΟΚ. Παραβιάσεις οι οποίες είναι υψηλής επικινδυνότητας (κόκκινο, αντικανονική προσπέραση, αλκοόλ) θα πρέπει να είναι πολύ αυστηρές! Αλλά αν το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής δεν μπει στα σχολεία, δυστυχώς, θα συνεχίσουμε ως χώρα να έχουμε τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία δυστυχήματα.

—————————————————————————————————————————————————————-

NEO  ξεκίνημα

Καβγάς μεταξύ διοίκησης του Δήμου Γαλατσίου και της αντιπολίτευσης έχει ξεσπάσει για τα Κούλουμα της Καθαράς Δευτέρας. Φέτος τα Κούλουμα γιορτάστηκαν στο Άλσος, όχι όμως όπως τα προηγούμενα χρόνια με catering και μουσικά συγκροτήματα. Απλά, η Κοινωνιή Υπηρεσία του Δήμου πρόσφερε 600 μερίδες φασολάδα, με λαγάνα και λίγες ελιές.

Η διοίκηση του Δήμου στην κριτική της αντιπολίτευσης, ότι καταργεί ένα έθιμο 40 ετών, απαντά ότι οι Γαλαστιώτες γιόρτασαν τις Απόκριες την Τσικνοπέμπτη στο χώρο του Παλαί, γι’αυτό και η συμμετοχή τους στα Κούλουμα της Καθαράς Δευτέρας ήταν περιορισμένη.
Όπως μας δήλωσε ο ίδιος ο Δήμαρχος, «εγώ δεν είδα την Καθαρά Δευτέρα ούτε έναν Γαλατσιώτη. Μάλιστα, πολλοί ήταν αυτοί που ρωτούσαν εμένα αν θα έρθει ο δήμαρχος! Αποδείχτηκε έτσι αυτό το οποίο είχαμε διαπιστώσει από πέρσι: ότι οι Γαλατσιώτες δεν συμμετέχουν στα Κούλουμα της Καθαράς Δευτέρας.»
Είναι αλήθεια ότι η συντριπτική πλειοψηφία όσων προσέρχονται στο Άλσος Βέικου την Καθαρά Δευτέρα δεν είναι Γαλατσιώτες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί ένα έθιμο το οποίο, καλώς ή κακώς, κρατά 40 χρόνια. Αν θέλουμε να προσελκύσουμε τους Γαλατσιώτες να συμμετέχουν θα πρέπει να αναθεωρηθεί ο τρόπος εορτασμού της Καθαράς Δευτέρας.
Ας αποφασίσει ο Δήμος από την επόμενη χρονιά να αναθέσει την οργάνωση στους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους. Κάθε σύλλογος σε διαφορετικό σημείο του Άλσους να γιορτάζει τα Κούλουμα όπως στον τόπο καταγωγής του. Και προς διευκόλυνσή τους, ας τους δωθεί και μια μικρή επιχορήγηση. Πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο θα ανανεωθεί το έθιμο και θα γίνει ένα νεο ξεκίνημα. Φανταστείτε να ακούγεται από τα Πέτρινα το κλαρίνο, από το γήπεδο του μπάσκετ το βιολί και από το Κολυμβητήριο η λύρα.
Αν και με αυτό τον τρόπο δεν υπάρξει συμμετοχή των Γαλατσιωτών, τότε καταργήστε το!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή