Διευκρινιστική εγκύκλιο για την πληρωμή των συμβασιούχων στις υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων σε εφαρμογή του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, εξέδωσε ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης, απαντώντας στην ουσία σε αποφάσεις κατά τόπους επιτρόπων να μην εγκρίνουν εντάλματα πληρωμής τους.
Στην εγκύκλιο μεταξύ των άλλων τονίζονται τα εξής:
Μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής, την εκτίµηση από τους ΟΤΑ των πραγµατικών υπηρεσιακών τους αναγκών στις υπηρεσίες καθαριότητας και τη δροµολόγηση της κάλυψης αυτών µε µόνιµο προσωπικό, είναι απολύτως αναγκαίο, για τη θεραπεία εξαιρετικών λόγων δηµοσίου συµφέροντος και προστασίας ειδικότερα της δηµόσιας υγείας, να διασφαλιστεί η αδιατάρακτη, οµαλή και λυσιτελής κάλυψη των αναγκών αυτών από το άµεσα διαθέσιµο προσωπικό. Είναι γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο που οι οικείοι φορείς, οι οποίοι εξ αντικειµένου δεν δύνανται στο στάδιο αυτό να έχουν ακριβή εικόνα των όρων πλήρους και οριστικής κάλυψης των σχετικών υπηρεσιακών αναγκών τους µε µόνιµο προσωπικό, θα µπορούν να απασχολήσουν το σύνολο του άµεσα διαθέσιµου προσωπικού, αυτού δηλαδή που απασχολείτο σε θέσεις των αντίστοιχων καθηκόντων µέχρι την 7.6.2017.
Η ολοκλήρωση του ελέγχου από το ΑΣΕΠ δεν συνιστά προϋπόθεση για την έναρξη εκτέλεση των συµβάσεων που συνάπτονται µε την παρ. 2 ούτε, βεβαίως, για την πληρωµή των υπηρεσιών που παρέχονται.
Ο χρόνος απασχόλησης που θα διανυθεί υπό το καθεστώς αυτών δεν αθροίζεται µε προηγούµενα διαστήµατα απασχόλησης, κατά τρόπον ώστε να νοείται, εξ αιτίας των συµβάσεων αυτών (οι οποίες έχουν ως απώτατο όριο την 31.3.2018), συµπλήρωση 24 µηνών απασχόλησης ή υπέρβαση της 8µηνης απασχόλησης µέσα σε διάστηµα 12 µηνών ή διαδοχικότητα στην απασχόληση του εν λόγω προσωπικού, που να δύνανται να µεταβάλουν το νοµικό χαρακτήρα των αντίστοιχων σχέσεων εργασίας, αφού µια τέτοια έννοµη συνέπεια ρητά αποκλείεται από το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2, το οποίο ακριβώς συνιστά πρόνοια αποφυγής της καταστρατήγησης του άρθρου 103 παρ. 8 του Συντάγµατος.
Δεν θα πρέπει να γίνεται σύγχυση µεταξύ των διατάξεων της παρ. 2 της εν θέµατι ρύθµισης και του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 2190/1994, σχετικά µε τη δυνατότητα προσλήψεων, σε περιπτώσεις όπου συντρέχει κίνδυνος ζωής ή περιουσίας και όπου, για το λόγο αυτό, κηρύσσεται συγκεκριµένος νοµός ή περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.