Ο Κρίτων Αρσένης για Τράπεζα Θεμάτων και ΕΒΕ: Σταματήστε αυτή την πολιτική που ποδοπατά τα παιδιά

Ανακοίνωση ΜΕΡΑ
– ΚΡΙΤΩΝ ΑΡΣΕΝΗΣ :

Δύο εβδομάδες πριν τις προαγωγικές εξετάσεις -στις τρεις τα ξημερώματα- ανέβαιναν νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων, την οποία επαναφέρει φέτος το υπουργείο Παιδείας, προσθέτοντας τελευταία στιγμή κι άλλο διάβασμα στους μαθητές λυκείου που έχουν περάσει τρίτο χρόνο σχολείου μέσα στην πανδημία της covid. Την “τιμωρητική” πολιτική του υπουργείου να αυξάνει τον χρόνο διαβάσματος των μαθητών μέχρι κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή έφερε στη βουλή ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης.

Μόνο στη Β’ Λυκείου προστέθηκαν από το τέλος Απριλίου μέχρι τις αρχές Μαΐου στην “τράπεζα” θεμάτων 224 νέα θέματα σε μαθήματα Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού. Και δε σταμάτησαν εκεί. Από τις 6 ως τις 10 Μαΐου ο εκπαιδευτικός βραχίονας του υπουργείου, το ΙΕΠ, πρόσθεσε άλλα 194 νέα θέματα στην Τράπεζα. 418 συνολικά νέα θέματα προστέθηκαν σε λιγότερο από έναν μήνα -λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη των προαγωγικών εξετάσεων.

Και τι έχει να πει το υπουργείο; Προστέθηκαν, μας είπαν, νέα θέματα, όχι θέματα εκτός ύλης. Αυτό έλειπε -τελευταία στιγμή να πρόσθεταν και ύλη. Αυτό έχουν να πουν ότι έκαναν, αντί να μειώσουν την υπέρογκη ύλη ώστε να εξεταστούν οι μαθητές σε όσα είχαν πραγματικά διδαχτεί -σε πολλά σχολεία δεν υπήρχαν καθηγητές σε μαθήματα της Τράπεζας Θεμάτων για μήνες ή και μέχρι το τέλος, και διδακτικές ώρες χάθηκαν σωρηδόν λόγω της πολιτικής που εν μέσω πανδημίας δεν έκλεινε τα τμήματα παρά μόνο αν αρρώσταινε η μισή τάξη διασπείροντας έτσι ακόμα περισσότερο τον ιό. Με λεκτικά τεχνάσματα δεν αλλάζει η πραγματικότητα -η εξεταστέα ύλη πράγματι έμεινε η ίδια, αλλά αύξησαν τον χρόνο διαβάσματος που απαιτείται από τους μαθητές, αφού πρέπει να προετοιμαστούν κυριολεκτικά τελευταία στιγμή για ακόμα περισσότερα θέματα. Και όχι μόνο προσπαθούν να “θολώσουν τα νερά”, αλλά καυχώνται κιόλας για τις αλλαγές που κάνουν στο παραπέντε. Τι μας είπε η κ. Μακρή; Ότι υπάρχει “ειλικρινές ενδιαφέρον” για τους μαθητές. “Στις 30/4/2022 εκδόθηκε δική μας τροποποιητική απόφαση που δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στους εκπαιδευτικούς στην επιλογή θεμάτων” -αυτό είναι το “ειλικρινές ενδιαφέρον”, ότι στις 30 Απριλίου αποφάσισαν να κάνουν αλλαγές στη διαδικασία. Κάνουν αλλαγές πανικού τρεις εβδομάδες πριν από τις εξετάσεις και τις διαφημίζουν κιόλας από τη βουλή.

Η Τράπεζα Θεμάτων -είπε η υφυπουργός Παιδείας- είναι “μηχανισμός βελτίωσης” και “συμβάλλει στην ισότιμη συμμετοχή όλων στην εκπαίδευση”. “Ισότιμη συμμετοχή” είναι για το υπουργείο το ότι τη μία και μοναδική χρονιά που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, το 2013-2014, το ποσοστό των μετεξεταστέων εκτοξεύτηκε από το 4,2% στο 23,3%. Τα παιδιά που έζησαν τα τελευταία χρόνια τη διάλυση της σχολικής διαδικασίας λόγω της πανδημίας και των χειρισμών της κυβέρνησης -αυτά τα παιδιά τα στέλνει τώρα η κυβέρνηση να περάσουν το καλοκαίρι στα φροντιστήρια. Και οι γονείς, να πρέπει να διαλέξουν αν θα πληρώσουν τον λογαριασμό της ΔΕΗ, ή το φαγητό τους ή τα φροντιστήρια. Κι άλλα φροντιστήρια.

Ο στόχος τους είναι το λύκειο να είναι προνόμιο για λίγους και για όλο και λιγότερους. Ο στόχος τους είναι να στέλνουν μαθητές στην προλυκειακή τεχνική εκπαίδευση. Θέλουν να φτιάξουν κάστες -όποιος δεν είναι αρκετά “δυνατός”, όποιος δεν έχει αρκετά χρήματα, να μένει σε τεχνικό επάγγελμα και οι υπόλοιποι να προχωρούν όσο αντέξει ο καθένας. Ζητάμε ξανά και ξανά να μας δώσει το υπουργείο τα στοιχεία: πόσο αυξήθηκαν οι μαθητές που πηγαίνουν στα κολέγια. Και αντί να μας δώσει το υπουργείο τους αριθμούς, μας λέει ότι δεν υπάρχει καμία έρευνα που να δείχνει ότι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δημιούργησε μεγαλύτερο αριθμό φοιτούντων σε ιδιωτικά κολέγια. Δε ζητήσαμε “έρευνες” για τις αιτίες -γιατί ξέρουμε τις αιτίες που οδηγούν στα κολέγια, οι κυβερνητικές πολιτικές αποκλεισμού μαθητών από τα πανεπιστήμια είναι- ζητάμε νούμερα: να μας πουν χωρίς υπεκφυγές πόσο αυξήθηκαν οι εγγραφές στα κολέγια. Αυτό δεν ήξερε η υφυπουργός Παιδείας να μας το πει. Ήθελε όμως οπωσδήποτε να ξαναπεί ότι “έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό εισακτέων και τον δραματικά μικρότερο αριθμό αποφοίτων”. Δεν έχουν ακούσει μάλλον σε αυτή την κυβέρνηση ότι φοιτητές δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους γιατί οι περισσότεροι δουλεύουν για να σπουδάσουν.

Είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν αυτή τη σχολική χρονιά για να επουλωθούν οι πληγές των παιδιών και της μαθητικής κοινότητας -πληγές από τα λοκντάουν και την τηλεκπαίδευση. Αντί γι΄αυτό, το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση φρόντισαν πέρυσι με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής να εισαχθούν στα πανεπιστήμια 40 χιλιάδες λιγότεροι μαθητές. Φέτος μειώνουν εκ των προτέρων τους εισακτέους κατά 9 χιλιάδες -είναι η μεγαλύτερη ονομαστική μείωση των τελευταίων είκοσι χρόνων. Και ξαναφέρνουν την Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές του Λυκείου.

Θέλουν να αποκαρδιώνουν τα παιδιά, να τα αποθαρρύνουν από το να συνεχίζουν να μορφώνονται. Είναι μια κυβέρνηση της οποίας ο πρωθυπουργός ταυτίζει τους ψυκτικούς με το Περιστέρι.
Σταματήστε τη διάλυση της μαθητικής κοινότητας. Αποσύρετε τώρα την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή