Κρίτων Αρσένης: Παράνομες συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους των ταχυδιανομών- deliveries

Ανακοίνωση ΜΕΡΑ25- Κρίτων Αρσένης:

“Επίκαιρη Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Παράνομες συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους των ταχυδιανομών- deliveries

Οι δραστηριότητες των εταιριών παροχής υπηρεσιών που περιλαμβάνουν ταχυδιανομές, έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια λόγω της ανάπτυξης του διαδικτυακού εμπορίου ενώ κυριολεκτικά εκτοξεύτηκαν από την πανδημία. Η ρευστή εργασιακή σχέση των συγκεκριμένων εργαζομένων αλλά και η φύση της δουλειάς, τους καθιστά πολύ περισσότερο ευάλωτους σε σχέση με άλλους εργαζόμενους όπως αποδεικνύεται από την αλματώδη αύξηση των ατυχημάτων που αφορούν κυρίως στις διανομές που πραγματοποιούνται με δίκυκλα.

Η έλλειψη προδιαγραφών και τα ακατάλληλα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, κουτιά μεταφοράς τα οποία αγκυρώνονται εντελώς πρόχειρα στα δίκυκλα οχήματα θέτουν τη ζωή των εργαζόμενων σε κίνδυνο καθώς δημιουργούν σοβαρά προβλήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας κατά την κίνησή τους ενώ επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις, δεν καλύπτονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση ατυχήματος. Οι εργοδότες δεν υποχρεώνονται να εφαρμόζουν τα ελάχιστα μέτρα ασφαλείας και η ευθύνη τήρησης αυτών, βαρύνουν σχεδόν αποκλειστικά τους εργαζόμενους ενώ οι στρεσσογόνοι παράγοντες που συνδέονται με το πλήθος των διανομών και την αμοιβή (ή με το φόβο απόλυσης), αποβαίνουν σε βάρος της ασφάλειάς τους. Έτσι όχι μόνο δεν προδιαγράφονται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο οι διαστάσεις, το υλικό, το ανώτατο φορτίο και η αγκύρωση του κουτιού μεταφοράς αλλά δεν παρέχονται και τα στοιχειώδη μέσα ατομικής προστασίας όπως ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω:

Κράνος με υποσιάγωνο και εξοπλισμός προστασίας του αναβάτη (πανωφόρι και γάντια με προδιαγραφές σήμανσης CE), ανακλαστικό́ γιλέκο με προδιαγραφή EN ISO 20471 και αδιάβροχες μπότες με προστατευτική ενίσχυση που θα παρέχουν προστασία σε όλες τις εποχές του χρόνου
Βάσεις κινητού για την απαιτούμενη πλοήγηση και συμμόρφωση με το άρθρο 40 ζ2 του Κ.Ο.Κ. (υποχρεωτική οδήγηση με τα δύο χέρια στο τιμόνι) συσκευές ασύρματης επικοινωνίας (Bluetooth) για κράνος, ώστε να πραγματοποιούνται με ασφάλεια οι απαιτούμενες εισερχόμενες κλήσεις από την εταιρεία
Στην Ελλάδα της κρίσης και της οικονομικής εξαθλίωσης, δεν έχει υπάρξει η πολιτική βούληση για τη θεσμοθέτηση κανόνων και προδιαγραφών που θα προστατεύουν τους εργαζόμενους από τα εργατικά ατυχήματα, απεναντίας το φιλικό περιβάλλον στην επιχειρηματικότητα που έχει επιβληθεί από την κυβέρνηση με την απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων και η απουσία στοχευόμενων κρατικών ελέγχων, νομιμοποιεί την εγκληματική έλλειψη πολιτικής υγείας και ασφάλειας στο χώρο εργασίας.

Ερωτάται ο Υπουργός

Είναι νόμιμα με βάση τον Κ.Ο.Κ. τα κιβώτια μεταφοράς προϊόντων που τοποθετούνται πρόχειρα στα δίκυκλα οχήματα των εργαζόμενων στις εταιρίες ταχυδιανομών; Είναι ασφαλής η χρήση τους για τους εργαζόμενους;
Γιατί δεν έχουν υποχρεωθεί έως σήμερα οι εταιρείες ταχυδιανομών στη χορήγηση των στοιχειωδών μέσων ατομικής προστασίας και οδικής ασφάλειας στους εργαζόμενους ανεξαρτήτως της εργασιακής τους σχέσης;

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή