Μείωση των ορίων και αυστηρές ποινές για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας προτείνει ο ΣΒΑΠ

ΕΛΛΑΔΑ
Μείωση των ορίων και αυστηρές ποινές για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας προτείνει ο ΣΒΑΠ

Τα επίπεδα ηλεκτροµαγνητικής ακτινοβολίας στα αστικά κέντρα
και ο έλεγχός τους, ένα φαινόµενο που συνδέεται άρρηκτα µε την ταχύτατη
εξάπλωση της κινητής τηλεφωνίας, έχει µετατραπεί σε µείζον πρόβληµα για τις
τοπικές κοινωνίες.


Οι ηλεκτροµαγνητικές ακτινοβολίες που ελέγχονται
προέρχονται κατά κύριο λόγο από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίες που βρίσκονται
διάσπαρτες εντός του αστικού ιστού αλλά και στην ύπαιθρο καθώς και από κεραίες
τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθµών.
Μια ξεχωριστή πρωτοβουλία ανέλαβε
πρόσφατα ο Σύνδεσµος για τη Βιώσιµη Ανά- πτυξη των Πόλεων (ΣΒΑΠ). ε κύριο
γνώµονα, λοιπόν, την προστασία της υγείας των πολιτών, σε συνάρτηση µε τις
πραγµατικές ανάγκες της τεχνολογίας και της καθηµερινότητας των δηµοτών, στον
αστικό ιστό, σε πρόσφατη συνεδρίασή του αποφάσισε οµόφωνα:
 1. Θεσµικές
Παρεµβάσεις Προτείνεται:
Α) Η αλλαγή των υφιστάµενων ορίων ασφαλούς έκθεσης του
κοινού σε ηλεκτροµαγνητική ακτινοβολία, στη χώρα µας από 31.5 V/m και 44,4 V/m,
στις φασµατικές περιοχές GSM 900 και DCS 1800 αντίστοιχα, σε 6 V/m για
αµφότερες τις περιοχές (σε εναρµόνιση µε τα ισχύοντα στη γεί- τονα χώρα
Ιταλία), δηλαδή από το 70% και 60% των ορίων της ICNIRP (που προβλέπονται στο
Ν3431/2006) να πάµε στο 14% αυτών των ορίων. Ουσιαστικά δηλαδή στα κατώτερα,
διεθνώς, ισχύοντα όρια.

Β) Την καθιέρωση µηχανισµών ελέγχου (τακτικών και
έκτακτων) για το σύνολο των αδειοδοτούµενων ή και αυθαίρετων εγκαταστάσεων κινητής τηλεφωνίας, µε φορείς το αρ- µόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, την
Περιφέρεια και τους ∆ήµους, δια µέσω πιστοποιηµένων ειδικών επιστηµόνων ή
εργαστηρίων.

Γ) Την καθιέρωση αυστηρών ποινών για αυθαίρετες εγκαταστάσεις
κινητής τηλεφωνίας και εξοντωτικά πρόστιµα και σοβαρές κυρώσεις για τις
περιπτώσεις υπέρβασης, των επι- τρεπόµενων ορίων και λοιπών παραβάσεων του
αδειοδοτικού καθεστώτος και της κείµενης νοµοθεσίας. Τα πρόστιµα να
αποδίδονται στους δήµους, ως τέλη περιβαντολ- λογικής προστασίας.

 ∆) Απάλειψη
των παραγράφων 12, 13 και 16 του Άρθρου 30 του Ν4070/2012 (ΦΕΚ Α’ 82/10-04-
2012) και των παραγράφων 4, 5 και 6 του Άρθρου 126 του Ν4249/2014 (ΦΕΚ Α
73/24-3-2014) και πρόβλεψη για υποχρεωτική ενηµέρωση των οι- κείων ∆ήµων, προ
της εγκατάστα- σης των κεραιών κινητής τηλεφωνίας, ως και υποχρεωτική,
αποφασιστική (όχι γνωµοδοτική), έγκριση των Μελετών Περιβαλλοντικών
Επιπτώσεων από την Αιρετή Περιφέρεια που θα συνοδεύουν την κάθε αίτηση εγκατάστασης
κεραιών. Ειδικότερα, θεωρείται απαράδεκτη η διάταξη περί de facto πολεοδοµικής
έγκρισης, µετά από άπρακτη προθε- σµία 2 µηνών από την κατάθεση των
δικαιολογητικών στην οικεία Πολεοδοµική Υπηρεσία.

Ε) Ειδική µέριµνα για τους
σταθµούς κινητής τηλεφωνίας, µε την τοποθέτηση τους εκτός αστικού ιστού και
αποµάκρυνση των υφιστάµενων εντός τακτής προθεσµίας. 2. Να κατατεθεί πρόταση
για σύνταξη Μέτρησης Επιπτώσεων στην Υγεία των πολιτών, από την έκθεση στην
ηλεκτροµαγνητική ακτινοβολία που εκπέµπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας, µε
καταγραφή και συνεκτίµηση όλων των αναλόγων υφι- σταµένων µελετών στον
Παγκόσµιο Οργανισµό Υγείας, δια µέσου σύµ- πραξης επιτροπής ειδικών επιστηµόνων, του Υπουργείου Υγείας, Περιβάλλοντος, του ΕΜΠ και του Πανεπιστηµίου µε
πρωτοβουλία και χρηµατοδότηση της Περιφέρειας Αττικής και της ΚΕ∆Ε.
3. Να
αναλάβει ο Σύνδεσµος (Σ.Β.Α.Π.) πρωτοβουλία για Πρόγραµµα Ενηµέρωσης των Νέων
για τις βλαβερές επιπτώσεις στην υγεία τους που επιφέρει η αλόγιστη χρήση των
κινητών τηλεφώνων.

Πήγαινε στην κορυφή