Μπακαλικο-ρεά Όπως λέμε μπακαλορεά

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Μπακαλικο-ρεά Όπως λέμε μπακαλορεά

«Οι εξετάσεις και η ανοησία δεν έχουν τέλος» ήταν ο τίτλος του προηγούμενου άρθρου μας. Αναφερόμενοι σε όλους αυτούς που «ανακοίνωναν» την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και όχι μόνο. Κι αν για την ανοησία υπάρχουν ακόμα επιφυλάξεις, για τις εξετάσεις δεν υπάρχει καμία.

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΠΟΛΛΑΠΛΩΣ
«Στους σχεδιασμούς της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να αποτελέσουν το συντομότερο δυνατό παρελθόν οι Πανελλαδικές και τη θέση τους να πάρει το ελληνικό Baccalaureate ένα νέο σύστημα, σύμφωνα με το οποίο η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα γίνεται με βάση τους βαθμούς που θα συγκεντρώνουν οι μαθητές στο Λύκειο, το οποίο θα είναι διετές».

ΔΗΛΩΣΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Νίκος Φίλης, την Κυριακή στην «Καθημερινή»: «Η μεταρρύθμιση, και δη στην παιδεία και την υγεία, είναι ακριβή υπόθεση. Υπάρχουν πολλές διεθνείς πρακτικές, τις οποίες θα μελετήσουμε και θα προσαρμόσουμε στην ελληνική πραγματικότητα. Στην Ελλάδα, το σύστημα 4 + 2 δεν είναι εφικτό να εφαρμοσθεί αυτή την στιγμή. Θα αποτελέσει όμως βάση διαλόγου. Θα πάμε βήμα βήμα, ξεκινώντας από την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και των μεθόδων διδασκαλίας, κατά προτεραιότητα στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου».

ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ; ΜΙΛΟΥΣΑΤΕ
ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ
«Στην πραγματικότητα η ελεύθερη πρόσβαση ισχύει σήμερα, αφού εισάγεται το 69% των υποψηφίων. Το θέμα είναι οι όροι εισαγωγής. Οι πανελλαδικές εξετάσεις πρέπει να διατηρήσουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Ωστόσο, ένα νέο σύστημα πρέπει να περιλαμβάνει την αναδιάρθρωση στα ΑΕΙ. Εάν δηλαδή, οι υποψήφιοι εισάγονται σε σχολές – κάτι που θα διευκολύνει την κινητικότητά τους – ή σε τμήματα με συγκεκριμένο αντικείμενο, όπως τώρα».

ΤΙ ΓΡΑΦΑΜΕ ΕΜΕΙΣ
Την προηγούμενη εβδομάδα : «Καταλάβατε; Έχουμε χρόνο – χρόνια για την ακρίβεια- μέχρι να εφαρμοστεί το νέο σύστημα. Προς το παρόν την προσοχή σας θέλαμε να τραβήξουμε και να γίνουμε αρεστοί … Τώρα αν σας αναστατώσαμε και λίγο, δεν πειράζει, πρώτη φορά είναι; Έχετε μάθει εσείς από αυτά.»
Και συμπληρώναμε: «Για τα τμήματα που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση λέει, οι υποψήφιοι θα μπορούν να εισάγονται “ελεύθερα”. Εδώ η κοροϊδία απογειώνεται. Χρόνια τώρα υπάρχουν σχολές ΤΕΙ στις οποίες δεν επιθυμεί κανένας να φοιτήσει. Φτιάχθηκαν για να βολέψουν ρουσφετολογικές υποχρεώσεις τοπικών κυβερνητικών παραγόντων. Υπάρχουν σχολές με 5 φοιτητές το χρόνο ή σχολές όπου η βάση εισαγωγής είναι από 3.000 ως 5.000 μόρια. Αυτό σημαίνει ότι και ένας αδιάφορος ή αδιάβαστος μαθητής μπορεί να περάσει και τώρα. Με την ελάχιστη προσπάθεια. Μήπως, λοιπόν, και τώρα δεν είναι “ελεύθερες”;;;»

ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ;
Ρεπορτάζ της «Ημερησίας»: Ριζική αναμόρφωση του Λυκείου και στο βάθος νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπει η δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας. Οι οριστικές αποφάσεις, επί των σχετικών προτάσεων που έχουν ήδη κατατεθεί στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου, θα ληφθούν μέσα στη νέα σχολική χρονιά, με στόχο η εφαρμογή του νέου εξεταστικού να γίνει σε ορίζοντα τριετίας, δηλαδή από το σχολικό έτος 2019-2020.

ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019 – 2020 ΛΟΙΠΟΝ! ΚΑΙ ΑΝ…
«Οι αλλαγές που έχουν, μέχρι στιγμής, «κλειδώσει» προβλέπουν ότι με το νέο σύστημα βασικό κριτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι το Εθνικό Απολυτήριο, ενώ θα υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή στα τμήματα υψηλής ζήτησης, με διεύρυνση των κριτηρίων ώστε να συμπεριληφθεί π.χ. η πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας ή οι γνώσεις Η/Υ. Τα ΑΕΙ θα έχουν λόγο στον αριθμό των εισακτέων, αλλά δεν θα εμπλέκονται στη διαδικασία των εξετάσεων οι οποίες θα διατηρήσουν τον πανελλαδικό χαρακτήρα τους και θα διεξάγονται από Εθνικό Οργανισμό προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο. Η πρόσβαση αναμένεται να είναι ελεύθερη σε τμήματα χαμηλής ζήτησης λόγω μικρής ζήτησης των θέσεών τους από τους υποψηφίους».

BACCALAUREATE
MADE IN GREECE
«Φτιάχνουμε ένα άλλο σχολείο» λέει χαρακτηριστικά στο «Πρώτο Θέμα» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Και τονίζει ότι το διετές λύκειο θα είναι «πανεπιστημιακού» τύπου, τουλάχιστον όπως είναι διαμορφωμένη στους περισσότερους η εκπαίδευση.
Δηλαδή η διδασκαλία των μαθημάτων θα γίνεται από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, πολλών ειδικοτήτων και όχι όπως είναι σήμερα μία γενική ειδικότητα καθηγητής Πληροφορικής π.χ. Για το λόγο αυτό όλοι οι εκπαιδευτικοί θα παρακολουθήσουν ειδική μετεκπαίδευση , προκειμένου να διδάξουν στις δύο αυτές λυκειακές τάξεις του Εθνικού Baccalaureate…

ALLONS ENFATS
DE LA PATRIE
Θα το προτιμούσαμε από τη Σοφία Βέμπο: «Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά, που σκληρά πολεμάτε …». Παιδιά που πολεμάτε για τη μόρφωσή σας, για το δικαίωμά σας στις σπουδές και στη δουλειά. Παιδιά που έχετε να αντιμετωπίσετε μία εκπαίδευση που σας απωθεί και τους μεγαλοσχήμονες που σας εμπαίζουν.
Όπλο σας είναι μόνο η προσπάθειά σας. Δεν υπάρχει «ελεύθερη πρόσβαση» σε ό,τι αξίζει. Η πρόσβαση είναι μόνο γι’ αυτούς που μοχθούν, που κουράζονται, που «παιδεύονται». Η γνώση αποκτιέται με κόπο. Αξίζει όμως. Γιατί είναι το μόνο πράγμα που δεν φθείρεται. Το μόνο εφόδιο που το κουβαλάς μία ζωή. Όποιο κι αν είναι το εκπαιδευτικό ή το εξεταστικό σύστημα μη σας αποθαρρύνει. Ή όπως λέμε κι εμείς:
Όταν έχεις στόχο την κορυφή, μην ασχολείσαι με λακούβες.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή