ΝΕΟΛΑΙΑ of excellence ,Γράφει ο Γιώργος Πένταρης

Γράφει ο Λαµπεταίος ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΝΤΑΡΗΣ gpent8888@ gmail.com


Θυµάστε την άνοιξη του 2015 που ο υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Μπαλντάς είχε θέσει στο πυρ το εξώτερον το θέµα της αριστείας; Κατά την γνώµη του η αριστεία είναι µια καταστροφική για την νεολαία ιδέα και ως εκ τούτου θα πρέπει και τα πρότυπα σχολεία να καταργηθούν. Θα µου πείτε γιατί θυµήθηκα αυτά που τώρα που ετοιµάζεται ανασχηµατισµός και οι Τούρκοι θυµούνται περασµένα µεγαλεία.

 Όσο και αν σας φαίνεται παράξενο οι απόψεις του Μπαλντά για την αριστεία, έχουν να κάνουν µε τις συχνές πυκνές δηλώσεις τελευταία του «κουµπάρου» του Καραµανλή του µικρού όπως θα δείτε παρακάτω. Ας ξεκινήσουµε µε την αριστεία σε πείσµα των απόψεων Μπαλντά. ην περασµένη Κυριακή για παράδειγµα, πληροφορήθηκα βλέποντας Formula 1, ότι µια οµάδα µαθητών του λυκείου και µια φοιτήτρια Μηχανολόγος του ΑΠΘ µαζί µε τον καθηγητή τους Ι. Νταουντάκη κέρδισαν το πρώτο βραβείο στο Τέξας σχετικά µε την Formula I όπου διεξήχθη και ο εν λόγω αγώνας. Με αφορµή αυτή την είδηση έψαξα και για άλλα βραβεία. Βρήκα λοιπόν ότι πήραµε το δεύτερο βραβείο «Καρλοµάγνου», το οποίο απονεµήθηκε στους µαθητές από το Γενικό Λύκειο Πυργετού, της Λάρισας, οι οποίοι δηµιούργησαν ένα παιχνίδι για tablet, αφιερωµένο στον Καρλοµάγνο, τον βασιλιά των Φράγκων (742-814 µ.Χ.) που στην εποχή του τον αποκαλούσαν «Πατέρα της Ευρώπης». Το βραβείο αυτό παρέχεται από το «Ευρωπαϊκό Συµβούλιο Νεολαίας» και έχει σαν στόχο την παροχή καινοτόµων προτάσεων σε εκείνους που διαµορφώ- νουν την ευρωπαϊκή πολιτική. Φέτος το «Συµβούλιο» πραγµατοποιήθηκε µεταξύ 15 µε 19 Νοεµβρίου στις Βρυξέλλες και περιελάµβανε τρεις ενότητες:

Μετανάστευση και εσωτερικές υποθέσεις, Ενεργειακή Ένωση και κλίµα και Εκπαίδευση και απασχόληση. Περιττό να πω ότι βρήκα ένα άλλο πρώτο βραβείο που κέρδισαν φοιτητές της Νοµικής Αθηνών ως εκπρό- σωποι της Ευρώπης (είχαν πάρει άλλο βραβείο για να χρηστούν εκπρόσωποι) στους Παγκόσµιους Τελικούς του ∆ιεθνούς ∆ιαγωνισµού Εικονικής ∆ίκης για το ∆ίκαιο του ∆ιαστήµατος!!!! Μεταξύ των άλλων το µέλος της οµάδας Φιλαρέτη Κουϊµτζή ανακηρύχτηκε η καλύτερη αγορήτρια παγκοσµίως. Φαντάζεστε σε µια δίκη να έχετε συνήγορο αυτήν κοπέλα; Θα χάσετε; Ήµουν λιγάκι αναλυτικός µε τα παραδείγµατα, αλλά έπρεπε να το κάνω για να καταλάβουµε ότι η Ελλάδα έχει δυνατότητες παντού. Ακόµη και στην ξεχαρβαλωµένη εκπαίδευση.

Φανταστείτε τι θα γινόταν αν το εκπαιδευτικό µας σύστηµα ήταν σωστά οργανωµένο. ∆εν θα εί- χαµε τρεις οµάδες βραβευµένες αλλά 103. Έχουµε στα χέρια µας ένα ακατέργαστο διαµάντι (την νεολαία µας) που την έχουµε παραδώσει σε σκιτζήδες κοσµηµατοπώλες. Θυµηθείτε ότι οι περισσότεροι φοιτητές από απόσταση στο Harvard είναι όχι µόνο Έλληνες, αλλά και οι σε µεγα- λύτερο ποσοστό από τις άλλες εθνι- κότητες που τελειώνουν τις σπουδές τους. Αυτό µας λέει ότι υπάρχουν δυνάµεις σφριγηλές µέσα στην Ελληνική νεολαία που όχι µόνο διψούν για µάθηση, αλλά θέλουν να εφαρµόσουν αυτά που έµαθαν και θέλουν να καινοτοµήσουν και να δηµιουργήσουν. Ορθώνονται όµως µπροστά τους µεγάλα εµπόδια, όπως η κοµ- µατικοποίηση των πανεπιστηµίων, η απουσία ιδιωτικών πανεπιστηµίων, τα οποία η Κύπρος επέτρεψε και έχει πήξει στους ξένους φοιτητές.

Μεγάλα εµπόδια ορθώνονται µπροστά σε κάθε απόπειρα επιχειρηµατικότητας από το ασταθές περιβάλλον που παραδέχτηκε και ο υπουργός Οικονοµίας Γ. Σταθάκης. Αν λοιπόν δεν είχαµε τα παραπάνω εµπόδια δεν νοµίζετε ότι η ανάπτυξη της Ελληνικής οικονοµίας θα ήταν ταχύτερη;

Τι σηµαίνει όµως ταχύτερη ανάπτυξη; Σηµαίνει µεγαλύτερο ΑΕΠ, περίσσευµα για επενδύσεις, ικανοποί- ηση των «τοκο-χρεολυσιακών» µας αναγκών και ανάπτυξης της Εθνικής Άµυνας που φαίνεται ότι θα πρέπει να την δούµε σοβαρότερα. Για να έχουµε µια σοβαρή Εθνική Άµυνα σήµερα είναι γνωστό ότι απαιτείται δυνατή οικονοµία γιατί κανείς δεν θα σε βοηθήσει αν στην πέσουν οι Τούρκοι. Μπορεί οι φίλοι µας Ευρωπαίοι κ.α. να έχουν κοινά συµφέροντα µε εµάς, αλλά και µε τους Τούρκους έχουν περισσότερα.

Και µη µου πείτε ότι δεν θα επιτρέψουν στους Τούρκους να µας την κάνουν γιατί έτσι θα πτωχεύσουµε και θα χάσουν αυτά που τους χρωστάµε. Ο Τούρκος δεν έχει µπέσα και θα σου δαγκώσει και το χέρι που τον ταΐζεις. Πάρτε για παράδειγµα την πολιτική του Γ. Παπανδρέου που υποστήριζε να βοηθήσουµε την Τουρκία να µπει στην ΕΕ και αυτή ως αντάλλαγµα θα ηρεµήσει µε τις απαιτήσεις της. ∆υστυχώς έγινε το αντί- θετο και µη οι Γάλλοι θα τους είχαµε στις Βρυξέλλες µε χειρότερα από τώρα προβλήµατα. Ο Ερντογάν συ- νεχίζει να παίζει µε την συνθήκη της Λωζάνης και να αναπολεί την εποχή των σουλτάνων.

Να γιατί έφταιξε αυτό το παλάτι µε τα 1.000 δωµάτια, θέλει να επαναφέρει την Οθωµανική Αυτοκρατορία… Πολλοί κάνουν αναλύσεις για να βρουν τους λόγους που τα λέει αυτά και προσανατολίζονται στα εξ ανα- τολών προβλήµατα Ιράκ, Κούρδοι κτλ. Μη ξεγελιέστε. Εγγράφει υποθή- κες και για το µέλλον. Με τις δηλώ- σεις του Ερντογάν πώς ήταν η Τουρκία επί σουλτάνων από Ευρώπη έως Ανατολή, τίθεται ένα θέµα αρχής της ιστορίας. Πού αρχίζει η ιστορία; Και πώς προσδιορίζονται τα σηµερινά έθνη;

Αν η ιστορία κατά τον Ερντογάν είναι η εποχή των σουλτάνων και πως έχασε εδάφη και τα θέλει πίσω, εµείς τότε λέµε ότι η ιστορία αρχίζει λίγο πιο πίσω και ότι η Κωνσταντινούπολη και η Μικρά Ασία ήταν καθαρά Ελληνικές όπως Έλληνες ήταν και οι εξανδραποδι- σθέντες και σφαγιασθέντες συµπα- τριώτες µας του Πόντου. Άρα αφού η ιστορία αρχίζει ας πούµε το 1000 µ.Χ µε τους Κοµνηνούς τότε εµείς κουµπάρε του Καραµανλή ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να παραδώσετε την Κωσνταντινούπολη και όλη τη Μικρά Ασία. Για να µην πάµε πάρα πίσω στην Αρχαία Ελλάδα στην Μίλητο, Αλικαρ- νασό, Πέργαµο κ.τ.λ.

Μήπως θα ήθελες να πάµε και στα νεότερα; Γιατί µιλάς για την συνθήκη της Λω ζάνης που σας αδίκησε και όχι για την συνθήκη των Σεβρών που µας αδίκησε; Επειδή όλα αυτά που λες είναι ανοησίες όπως γνωρίζεις και επειδή δεν έχεις µπέσα, σε ενηµε- ρώνω ότι εµείς θα κοιτάξουµε την δουλειά µας και ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ. Γνω- ρίζεις ότι τις ανοησίες σου τις που- λάς σε αγράµµατους πατριώτες σου που θέλεις να τους αποσπάσεις από τα σηµερινά τους προβλήµατα τονίζοντας την «αδικία» που υπέστησαν και παίζεις µε την φωτιά υποδαυλίζοντας τον µουσουλµανισµό µε την επαναφορά της µαντίλας κατ’ αρχήν.

 Όπως καταλαβαίνετε φίλοι µου το ζήτηµα για την χώρα µας είναι καί- ριο και θα πρέπει συστηµατικά από σήµερα κιόλας να κοιτάξουµε τι θα κάνουµε. Και µιας και έγραψα για την εκπαίδευση θα πρέπει πρώτα απ’ όλα στο σχολείο να δώσουµε στην νεολαία την γνώση την ιστορική, φιλοσοφική και πολιτική ώστε να µπορεί ανά πάσα στιγµή να µπορεί να σκεφτεί και να θυµάται. Έθνος που δεν θυµάται την ιστορία του θα ξεχαστεί από τα άλλα έθνη. Είναι λάθος να ελαττώνουµε τις ώρες δι- δασκαλίας της ιστορίας και των Ελληνικών γιατί όταν θα υπάρξει ανάγκη από τον λαό τότε αυτός δεν θα έχει µάθει και δεν θα µπορεί και ο νοών νοήτω. Θα µου πείτε τώρα.

Τι είναι αυτά που λες; «Εδώ µας κόβουν τις συντά- ξεις και µας τροµάζει ο Παπαδάκης µε τον Αυτιά στην τηλεόραση και µας µιλάς για ανάπτυξη; Να πληρώσει το κεφάλαιο….». Αν ως λαός δεν πιστέ- ψουµε στις δυνάµεις που έχουµε δεν θα τα καταφέρουµε. Ας ακολουθή- σουµε το παράδειγµα της Ελλάδας µετά την πτώχευση του 1932 που κα- τάφερε, γιατί στηρίχτηκε στις δικές της δυνάµεις, να ορθοποδήσει και να διεξαγάγει έναν νικηφόρο πόλεµο στα βουνά της Αλβανίας τότε που όλοι οι Αλβανοί πήγαν µε τους Ιταλούς φασί- στες και θέλουν τώρα να µας κάνουν και αυτοί τον πονηρό. Ας σκεφτούµε τους ήρωες του 1940-41 και µε το παράδειγµά τους να ανορθώσουµε την χώρα. Χρόνια πολλά.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή