ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΟΥΡΑΦΑΣ, Φωτογράφος:Ο φακός για μένα είναι τρόπος ζωής

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΟΥΡΑΦΑΣ, Φωτογράφος:Ο φακός για μένα  είναι τρόπος ζωής

ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟ
ΚΑΝΟΥΜΕ!ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΑΠΟ
ΤΗΝ ΜΑΙΡΗ  ΓΚΙΩΝΗ –
ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ
ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΠΑΛΜΟΣ”.ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ ΓΙΩΡΓΟ ΞΟΥΡΑΦΑ

   



Ελληνοκαναδικής καταγωγής ο Γιώργος Ξουραφάς βλέπει τη ζωή μέσα από άλλο… πρίσμα. Αυτό της φωτογραφικής μηχανής του. Απαθανατίζει τη ζωή, κάνοντας έτσι το κάθε του κλικ ορόσημο στο πέρασμά του από τα μέρη που επισκέπτεται αλλά και από όσα του κεντρίζουν το ενδιαφέρον και του «ερεθίζουν» το συναίσθημα. Destination Photographer and photojournalist δηλώνει.
Πτυχιούχος Μηχανικός ΙΤ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής με εξειδίκευση στον τομέα της εικόνας και των multimedia. Πτυχιούχος του ΤΕΙ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηρακλείου. Ξεκίνησε φωτογραφίζοντας τοπία, σκηνές της καθημερινότητας και fine-art!
Μένει στη Θεσσαλονίκη αλλά λόγω δουλείας μετακινείται συχνά. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Βορείου Ελλάδος και στις δραστηριότητές μου είναι τα ταξίδια και – φυσικά! – το φωτορεπορτάζ. Ορισμένα από τα μέρη της φωτογραφικής δραστηριότητας, η Αφρική, η Ευρώπη και τα UAE.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΓΚΙΩΝΗ-  ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ

 Είστε Ελληνοκαναδικής καταγωγής, έχετε ζήσει στον Καναδά; Θεωρείτε πλεονέκτημα τη διπλή καταγωγή σας;
 Δεν έχω ζήσει μόνιμα μετά την ενηλικίωσή σου. Ωστόσο ναι, θεωρώ τη διπλή καταγωγή πλεονέκτημα αλλά όχι καταλυτικό.

Ποιό είναι το αγαπημένο σας θέμα;
 Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο θέμα. Κάθε είδους φωτογράφιση αποτελεί για μένα κάτι ξεχωριστό. Εάν έπρεπε, όμως, να διαλέξω, θα έλεγα το φωτορεπορτάζ και ειδικά στην Αφρικανική Ήπειρο, το οποίο αποτελεί για μένα κάτι το ιδιαίτερο! Μοναδικά πορτραίτα και σκηνές καθημερινής ζωής.

Τι θέση κατέχει η φωτογραφία στις τέχνες;
 Για μένα η φωτογραφία είναι το ίδιο σημαντική με όλες τις τέχνες!

Ασπρόμαυρο ή έγχρωμο;
 Απρόμαυρο για πορτραίτα και σκηνές λόγω του ότι δεν αποπροσανατολίζεται ο θεατής από το χρώμα αλλά δίνει βάση στο συναίσθημα και στη σκηνή που εκτυλίσσεται μπροστά του. Χρώμα στη φωτογράφιση τοπίου εκτός από fine art τοπία.

 Ποιά καλλιτεχνική δημιουργία ή συνεργασία σας ξεχωρίζετε;
Όλες οι δημιουργίες μου είναι το ίδιο σημαντικές για μένα και δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια. Αλλά τα πορτραίτα και οι σκηνές μου από την Αφρική αποτελούν για μένα ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Αλλά κάθε νέα δημιουργία φροντίζεις πάντα να είναι για σένα ακόμα πιο σημαντική και ξεχωριστή.

 Έχετε ταξιδέψει σε πολλά μέρη του κόσμου. Μιλήστε μας για τις εικόνες που αποτυπώσατε.
 Υπήρχαν όμορφες σκηνές που μπορεί να απολαύσει και να δει κάθε ταξιδιώτης αλλά υπάρχουν και σκηνές όπου πραγματικά βλέπεις ανθρώπους να ζουν στη φτώχεια και στις στερήσεις και οι οποίοι ωστόσο σου χαμογελούν ειλικρινά και απλόχερα χωρίς κάποια απαίτηση ή συμφέρον! Υπήρξαν βέβαια και στιγμές όχι και τόσο ευχάριστες για το ανθρώπινο μάτι και την ψυχή…
Άλλες σημαντικές στιγμές είναι όταν αφήνεις τον εαυτό σου να γίνει ένα με τη φύση με μόνη συντροφιά μια φωτογραφική μηχανή από την έρημο του Μαρόκο έως τη φύση και τα ζώα στην Κένυα και την Τανζανία.

 Τι είναι ο φακός για εσάς;
 Τρόπος ζωής. Μέσο έκφρασης. Το «όπλο» μου και το μέσο μου για δημιουργία. Το εργαλείο της δουλειάς μου.

 Με ποιά είδη φωτογραφίας έχετε ασχοληθεί;
 Με τη φωτογραφία γάμου, τη φωτογραφία δρόμου, το documentary, fine art και φυσικά τοπίου.


 Πώς επηρεάζει η κάθε εποχή τη φωτογραφία;
Οι τέχνες μπορούν και επηρεάζουν κάθε εποχή. Συνεπώς και με τη φωτογραφία ισχύει το ίδιο.

 Ποιά είναι τα ερεθίσματα που δέχεστε ώστε να χρησιμοποιήσετε το φακό σας;
 Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο. Είναι κάτι που γίνεται στιγμιαία, χωρίς λογική εξήγηση, απλά καδράρεις ακαριαία κάτι με τα μάτια σου και ήδη έχει φτάσει το viewfinder στο μάτι σου!

 Ποιός ο αγαπημένος σας φωτογράφος;
 Ο James Nachtweay.

Υπάρχουν όρια στην καλλιτεχνική φωτογραφία;
 Θεωρώ ότι δεν υπάρχουν όρια. Τα όρια τα βάζουμε εμείς, υπάρχουν μέσα μας.
«There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are.» Ernst Haas

 Από την ανακάλυψη της Camera Obscura (σκοτεινός θάλαμος) έως σήμερα, τι έχει αλλάξει;
 Έχουν γίνει τα πράγματα πιο εύκολα όσον αφορά την πρόσβαση σε τεχνολογικά πιο εύχρηστα υλικά και πλέον τη θέση του σκοτεινού θαλάμου έχει πάρει ο υπολογιστής. Πλέον στην επεξεργασία μιας φωτογραφίας, λόγω πολλών επιλογών, μπορείς να δαπανήσεις περισσότερο χρόνο. Επιπλέον σου δίνεται η δυνατότητα να παρέχεις περισσότερες λήψεις στους πελάτες σου και το αποτέλεσμα είναι πιο άμεσο.
Φυσικά, εννοείται ότι για έναν φωτογράφο ο πραγματικός σκοτεινός θάλαμος είναι πλέον η φωτογραφική μηχανή επειδή μια βέλτιστη λήψη χρειάζεται μετά ελάχιστο έως καθόλου postprocessing.

 Πρώτος ο Αριστοτέλης παρατήρησε το φαινόμενο του σκοτεινού θαλάμου με πολλούς συνεχιστές, όπως ο Άραβας επιστήμονας Αλχατεν Ντα Μπάστρα. Φτάνοντας στην εποχή της ψηφιακής φωτογραφίας σήμερα, η τεχνογνωσία και όλα τα διαθέσιμα μέσα, πώς επηρεάζουν τη φωτογραφία;
 Κάνουν τη λήψη πιο άνετη και με περισσότερες επιλογές. Αλλά πάντα πρωταρχικό ρόλο παίζει η ματιά, η οποία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από ο,τιδήποτε άλλο!

Ζούμε στην εποχή της selfie. Κοινωνικό φαινόμενο ή απλά αγάπη για τη φωτογραφία;
 Έχει πολλές πλευρές η αγάπη για τον εαυτό μας και η αποτύπωση του εαυτού μας, οι στιγμές με φίλους μέσω της προβολής και της δημοσιότητας. Φυσικά η selfie προϋπήρχε και πριν τη χρήση κινητών: απλά έστρεφες την κάμερα ανάποδα και με προσέγγιση τράβαγες τον εαυτό σου!

 Η φωτογραφία συμβάλλει στην πληροφορία. Θα γινόσασταν πολεμικός ανταποκριτής;
 Φυσικά και θα γινόμουν! Μάλιστα το είχα σκεφτεί αρκετές φορές στο παρελθόν και πάντα περνάει από το μυαλό μου.

 Μια εικόνα χίλιες λέξεις;
Ισχύει το ότι με μια εικόνα μπορείς να περάσεις νοήματα, να δείξεις γεγονότα, να συγκινήσεις, να αντιπαρατεθείς, να αναφερθείς σε κάτι χωρίς καν να χρειάζεται να μιλήσεις.

 «Βλέπετε» διαφορετικά τον κόσμο;
 Ναι! Άλλες φορές τον βλέπεις στην κυριολεξία σαν γεωμετρικό σχήμα ή σαν συμμετρία! Άλλες φορές αποτυπώνεις κάτι αρμονικό μέσα σε έναν πανικό εικόνων και παρουσιάζεις κάτι το διαφορετικό! Γενικά βλέπεις τα γεγονότα μπροστά σου να εκτυλίσσονται από τη δική σου ματιά. Ένα από τα αγαπημένα μου μότο είναι «see the world through my eyes» – δες τον κόσμο μέσα από τα μάτια μου!

 Τους περασμένους αιώνες οι ζωγράφοι απεικόνιζαν σημαντικά γεγονότα, πρόσωπα, καταστάσεις… Κατά τη γνώμη σας είναι ο φακός ο αντικαταστάτης;
 Ο φακός δεν είναι αντικαταστάτης γιατί υπάρχουν ακόμα αξιόλογοι ζωγράφοι αλλά πλέον αποτελεί τον πιο γρήγορο και πιο σύγχρονο τρόπο απεικόνισης, ειδικά σε γεγονότα και καταστάσεις!

 Στο αντικείμενό σας, ποιό είναι όνειρο ζωής;
 Αυτό που επιθυμώ είναι πρώτα απ’όλα υγεία και να γεμίσω τον κόσμο με σκηνές και έργα που να σημαίνουν κάτι για τον καθένα τους ξεχωριστά. Διότι αυτό κάνει ένας φωτογράφος: αποτυπώνει σημαντικές στιγμές για εκείνους.
Ή να βάλω έστω ένα λιθαράκι στο να βελτιωθούν καταστάσεις και, γιατί όχι;, ζωές.
Όνειρο ζωής να φτάσω να έχω αποτυπώσει σκηνές και γεγονότα όσο γίνεται από τα περισσότερα μέρη της Γης. Φυσικά αυτό θα σημαίνει ότι θα έχω πλέον και φίλους από κάθε σημείο της Γης. Τα υπόλοιπα έρχονται, αρκεί να παλέψεις γι’αυτά μέσα από το να συνεχίσεις να δημιουργείς!

Σας ευχαριστούμε 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή