Σε όλους μας αρέσει να βρίσκουμε κρυμμένα σύμβολα και μυστικούς κώδικες σε κάθε είδος αντικειμένου. Μας κάνει να νιώθουμε μια περίεργη ευχαρίστηση, ότι ανακαλύψαμε κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί. Πολλά τέτοια κρυφά μηνύματα υπάρχουν στο πεδίο της Τέχνης!
1) «Η Γέννηση του Αδάμ» κάνει αναφορά στο ανθρώπινο σώμα
Το σχήμα του κόκκινου μανδύα που περιβάλλει το Θεό είναι μια ανατομικά σωστή απόδοση του ανθρώπινου εγκεφάλου. Μήπως αυτό σημαίνει ότι ο Μιχαήλ Άγγελος πίστευε ότι ο Θεός ήταν η δημιουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου; Αυτό δεν θα γίνει ποτέ γνωστό, αλλά θα μπορούσε να είναι μια ενδιαφέρουσα ματιά στη σκέψη ενός από τους πιο μεγάλους καλλιτέχνες της ιστορίας.
2) Ο «Μυστικός Δείπνος» κρύβει ένα …τραγούδι!
Το τραγούδι που κρύβεται μέσα στο έργο «The Last Supper» είναι ένα πραγματικό παράδειγμα του λεγόμενου «κώδικα Ντα Βίντσι».
Ένας Ιταλός μουσικός ανακάλυψε ότι τα ρολά στο τραπέζι και τα χέρια των Αποστόλων δούλευαν ως μουσικές νότες. Κι, όμως, αξίζει να ακούσετε το τραγούδι που παράγεται!
3) Κρυφή αναφορά του «Μυστικού Δείπνου» στο έργο του Βαν Γκογκ «Εξώστης Καφενείου τη Νύχτα»
Ορισμένοι πιστεύουν ότι ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ αποτίει φόρο τιμής στο Ντα Βίντσι, στo έργο του «Εξώστης Καφενείου τη Νύχτα». Συγκεκριμένα, υπάρχουν 12 άνθρωποι στο καφενείο (όπως οι Απόστολοι), και ο σερβιτόρος στη μέση έχει σίγουρα μια εμφάνιση που μοιάζει με τον Ιησού.
Υπάρχει, επίσης, το σχήμα του σταυρού πίσω από το σερβιτόρο στο παράθυρο.
4) Ανάλογα με τη γωνία με την οποία βλέπετε το άγαλμα του «Δαβίδ» του Μιχαήλ Αγγέλου, υπάρχουν δύο εντελώς διαφορετικές ιστορίες.
Βλέποντάς το ψηλό αυτό άγαλμα από κάτω, όπως σχεδόν όλοι κάνουν, φαίνεται να έχει μια ήρεμη έκφραση στο πρόσωπό του. Αλλά όταν τον δει κανείς πρόσωπο με πρόσωπο, έχει σαφώς έκφραση φόβου ή ίσως και οργής.
Γιατροί που μελέτησαν το γλυπτό δήλωσαν πως στην πραγματικότητα ο Μιχαήλ Άγγελος άφησε κι άλλες ενδείξεις για την κατάσταση αναταραχής του Δαβίδ, όπως οι φλέβες στα χέρια του και το σφιγμένο φρύδι του.
5) «Μόνα Λίζα»: το πιο αινιγματικό πορτραίτο στην ιστορία της Τέχνης
Υπάρχει κάποιο είδος κρυμμένου κώδικα στα μάτια της Μόνα Λίζα (και του φόντου του πορτραίτου της).
Μέλη της Εθνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας ανέφεραν ότι με τη χρήση μικροσκοπίου είδαν τα γράμματα «LV» σε ένα από τα μάτια της. Επίσης εντόπισαν τον αριθμό «72» στο παρασκήνιο. Ή θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι «L» και «2». Η ζωγραφική είναι πάνω από 500 ετών.
Δεν είναι γνωστό ποια είναι όλα αυτά τα σύμβολα. Ενώ η LV θα μπορούσε να φανεί εκφραστικά για το Leonardo Da Vinci, τι σημαίνει 72; Μπορεί να μη το μάθουμε ποτέ.
6) Ο Βαν Άικ τοποθέτησε τον εαυτό του στο διάσημο έργο «Ο Γάμος των Αρνολφίνι»
To έργο «Ο Γάμος των Αρνολφίνι» του Βαν Αϊκ είναι ένας από τους πιο συζητημένους πίνακες που έγιναν ποτέ. Υπάρχουν απόψεις για τα πάντα, από τα σανδάλια και το σκυλί μέχρι τη θέση των χεριών της γυναίκας. Αλλά μια μικρή, εύκολα χαμένη λεπτομέρεια είναι η μικρή (δυνητική) αυτοπροσωπογραφία στον καθρέφτη.
Στην αντανάκλαση, δύο μορφές είναι σαφώς ορατές. Πολλοί πιστεύουν ότι είναι ο Βαν Άικ, λόγω της υπογραφής του καλλιτέχνη.
7) Η αναφορά στη θνησιμότητα στον πίνακα «Οι Πρεσβευτές» του Χανς Χολμπάιν
Ολόκληρος ο πίνακας διακρίνεται από έντονο ρεαλισμό, μέχρι να παρατηρήσετε την …άμορφη μάζα στο κάτω-μεσαίο μέρος μεταξύ των δύο ανδρών.
Αυτή η μάζα είναι στην πραγματικότητα ένα κρανίο που έχει παραμορφωθεί. Αν κοιτάξετε τη ζωγραφιά από τα δεξιά, θα δείτε ένα ανθρώπινο κρανίο.
Ορισμένοι πιστεύουν ότι το κρανίο είναι μια αναφορά στη λατινική φράση «memento mori», που σημαίνει «θυμηθείτε ότι θα πεθάνετε». Το «memento mori» είναι το σύνθημα του άνδρα που ανέθεσε τη ζωγραφιά στον Χανς Χολμπάιν (ο άνθρωπος στα αριστερά).
8) Κρυμμένη μορφή σε πίνακα του Τζιόττο
Αυτό το κρυμμένο πρόσωπο ανακαλύφθηκε μόλις το 2011, περίπου 700 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του. H ιστορικός τέχνης Chiara Furgoni παρατήρησε το πρόσωπο όταν προσπάθησε να καταλάβει πότε ακριβώς έγινε η τοιχογραφία.
Μπορείτε να δείτε καθαρά ένα στόμα, μύτη, μάτια και κέρατα ανάμεσα στα σύννεφα