Προβλήματα και ελλείψεις στη δημόσια εκπαίδευση

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Προβλήματα και ελλείψεις  στη δημόσια εκπαίδευση

Η δημόσια εκπαίδευση, η ανάδειξη των προβλημάτων της σε γενικότερο πλαίσιο αλλά και η κτιριακή κατάσταση και οι ελλείψεις των σχολικών μονάδων της περιοχής μας ειδικότερα βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Γαλατσίου, την περασμένη Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου. Παρόντες στη συνεδρίαση και εκπρόσωποι των σχολείων του Γαλατσίου και της Λαμπρινής – διευθυντές, εκπαιδευτικοί, γονείς – οι οποίοι πήραν το λόγο, ανέπτυξαν τις απόψεις τους, ανέδειξαν τα προβλήματα των σχολικών μονάδων τους για να καταλήξουν πως μόνος δρόμος είναι η διεκδίκηση από την κεντρική πολιτεία «ό,τι μπορεί να διεκδικηθεί», ζητώντας από την δημοτική αρχή να μπει μπροστάρης σ’αυτή τη διεκδίκηση κι αναγνωρίζοντας την ίδια στιγμή τη δυσκολία αυτού του εγχειρήματος.

Δεν ξέρουμε κατά πόσο επετεύχθη αυτό που πολλοί εύχονταν πριν ξεκινήσει η συζήτηση: να γίνει ουσιαστικός διάλογος. Ξέρουμε όμως ότι ο χώρος της εκπαίδευσης δεν πρέπει να γίνεται αντίκειμενο μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, αλλά να αποτελεί χώρο κοινής προσπάθειας, εποικοδομητικών προσθηκών και παρεμβάσεων με στόχο αυτό που όλοι οραματίζονται: τη δημιουργία ενός σχολείου που θα παρέχει γενική παιδεία υψηλού επιπέδου, θα προετοιμάζει τους μαθητές και αυριανούς πολίτες για τις σύγχρονες απαιτήσεις της σημερινής δύσκολης, ομολογουμένως, ζωής και θα διαμορφώνει ανθρώπους έτοιμους να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο ως δημιουργικά και υπεύθυνα μέλη του. Αυτή η συζήτηση, η οποία έγινε με πρωτοβουλία της διοίκησης του Δήμου Γαλατσίου κατόπιν απαίτησης συμβούλων της αντιπολίτευσης, αναμφισβήτητα ήταν ένα θετικό γεγονός αλλά… μάλλον μόνον αυτό.
Εκτός από τα μέλη του Σώματος, το λόγο πήραν διευθυντές, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων σχολείων του Γαλατσίου, οι οποίοι ζουν το χώρο αυτό «από μέσα» και συνεπώς γνωρίζουν τα προβλήματα και τις ελλείψεις από πρώτο χέρι. Από την άλλη, οι αρμοδιότητες του Δήμου ως προς τα σχολικές παρεμβάσεις περιορίζεται, ως επί το πλείστον, στη συντήρηση και επισκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων και της απονομής των σχολικών επιχορηγήσεων. Κενά εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις τμημάτων, υποχρηματοδότηση και άλλα ζητήματα στα οποία χωλαίνει η δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση δεν βρίσκονται στα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Εισηγούμενος το θέμα ο κ. Δήμαρχος είπε πως στόχος της συζήτησης αυτής είναι να ακουστούν όλες οι απόψεις περί των σχολικών πραγμάτων και η δημοτική αρχή από την πλευρά της να κάνει ό,τι περνά από το χέρι της ώστε να δημιουργήσει σχολεία που θα φιλοξενούν μαθητές και δεν θα τους διώχνουν. Εξηγώντας τους λόγους της καθυστέρησης εργολαβιών στα σχολεία, ο κ. Μαρκόπουλος είπε: «Γνωρίζουμε ότι σε κάποιες περιπτώσεις καθυστερήσαμε αλλά δυστυχώς και εμείς πέσαμε θύματα της γενικότερης πολιτικής κατάστασης. Υπήρχαν εργολαβίες και είχαμε αναδόχους από τον Μάιο αλλά στο μεταξύ τα capital controls και τα δημοψηφίσματα καθυστέρησαν τις διαδικασίες καθώς ήταν αδύνατο να προσκομιστούν εγγυητικές. Όταν πλέον μας έφεραν τις εγγυητικές, είχαν λήξει τα δικαιολογητικά τους. Συνεπώς εργολαβίες που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι, ξεκίνησαν τέλη Αυγούστου. Γι’αυτό και εμείς βάλαμε προτεραιότητα να ξεκινήσουμε με τα πιο παλιά, από κτιριακής άποψης, σχολεία. Δεν θέλαμε και δεν θέλουμε να κάνουμε μερεμέτια αλλά να κάνουμε σωστή δουλειά. Δεν κάναμε καμία διακριση διότι για εμάς όλα τα σχολεία είναι ίδια καθώς σε όλα φοιτούν παιδιά της πόλης μας. Δεν ήρθαμε εδώ απόψε για να καταλήξουμε σε μια απόφαση. Η απόφαση είναι μία: οι συνθήκες στα σχολεία της πόλης μας να είναι τέτοιες ώστε να φοιτούν εκεί με ασφάλεια και ευχάριστα όλα τα παιδιά της πόλης μας.»

ΤΙ ΛΕΝΕ ΓΟΝΕΙΣ,  ΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Ο λόγος στη συνέχεια πέρασε σε εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το λόγο έλαβαν οι Μαριάνα Πρωτονοταρίου, από τη Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας, Γεώργιος Παζάλος, πρόεδρος της «ΑΘΗΝΑΣ», Νάγια Γιαννακίτσα, διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Γαλατσίου, Δημήτρης Σπηλιώτης, πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 16ου Δημοτικού Σχολείου, Ιωάννης Τσουρουνάκης, πρόεδρος Συλλόγου Γονέων 2ου Λυκείου Γαλατσίου, Δημήτρης Διοΐλης από την Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Γιάννης Καρεκλάς, πρόεδρος 4ου Γυμνασίου Γαλατσίου.
Κοινός τόπος γονέων και εκπαιδευτικών ήταν πως τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας, γεγονός που αποδεικνύεται από τα κενά και τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών («φαινόμενο που αποτελεί ωρολογιακή βόμβα στο χώρο της εκπαίδευσης»), η αναστολή της λειτουργίας μιας σειράς υποστηρικτικών δομών, η υποχρηματοδότησή της ενώ όλοι ανέδειξαν και το φλέγον θέμα της φτωχοποίησης, όπως είπαν, των σχολείων ζητώντας από τον Δήμο να δει σε άλλη βάση το θέμα της καθημειρνής σίτισης των μαθητών στα σχολεία.
Μια συνολική εικόνα της κατάστασης των σχολείων της περιοχής μας έδωσε στην τοποθέτησή της η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Δήμου Γαλατσίου κα Βασιλική Τσουρουνάκη. Ξεκίνησε με την γενική τοποθέτηση πως η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα σχολεία είναι αποτέλεσμα πολιτικών που ακολουθούνται εδώ και πολλά χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας πως «το νέο, αυτόνομο, αποκεντρωμένο σχολείο που προετοιμάζουν, θα έχει ελάχιστα κονδύλια και θα στηρίζεται στον εθελοντισμό, στους σπόνσορες και στην τσέπη του γονιού. Άρα σήμερα ανοίγονται δύο δρόμοι: ή να βάλουμε κάτω απ’το χαλί τα προβλήματα και να σιωπήσουμε, ή να διεκδικήσουμε τη λύση τους, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των οικογενειών μας και των παιδιών μας. Εμείς διαλέγουμε το δρόμο της διεκδίκησης γι’αυτό και βρισκόμαστε σήμερα εδώ» είπε η κα Τσουρουνάκη.
Ως προς τα κενά των εκπαιδευτικών, τόνισε πως όλα σχεδόν τα σχολεία του Γαλατσίου υπολειτουργούν καθώς υπάρχουν δημοτικά σχολεία με κενά τεσσάρων δασκάλων τάξης, ειδικότητες δεν υπάρχουν πουθενά ενώ τα επτάωρα δεν υλοποιούνται στα Γυμνάσια και τα Λύκεια γιατί λείπουν καθηγητές.
Υπολειτουργούν οι υποστηρικτικές δομές, όπως είναι τα τμήματα ένταξης, τα ολοήμερα, η παράλληλη στήριξη στα δημοτικά σχολεία, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και Λύκεια.
Ως προς τη χρηματοδότηση, «ακόμα δεν έχει φτάσει η 3η δόση στα σχολεία για τα λειτουργικά έξοδά τους, η 3η δόση που έπρεπε να έχει δωθεί μέσα στο καλοκαίρι, με αποτέλεσμα τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς βασικά υλικά ή τα απαραίτητα αναλώσιμα.
Κι αν αυτά δεν άπτονται των αρμοδιότητων του Δήμου, οι κτιριακές υποδομές, οι καθαρίστριες, οι φύλακες, ο υποσιτισμός είναι κάποια από τα προβλήματα που έθιξε και στα οποία η συμβολή του δήμου μπορεί και οφείλει να είναι καθοριστική.
Η κα Τσουρουνάκη υποστήριξε πως «ουσιαστική συντήρηση στα σχολεία έχει να γίνει πολλά χρόνια γι’αυτό και σήμερα έχουμε υγρασία στα σχολεία, μέσα στις αίθουσες, σωληνώσεις χαλασμένες και διαλυμένες, τάξεις μαθητών σε κοντέινερ (4ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο), παιδιά που κάνουν μάθημα κοιτώντας στραβά σε μια μικρή αιθουσα (4ο Δημοτικό), λιμνάζοντα νερά σε υπόγειο σχολείου όταν βρέχει (2ο Γυμνάσιο) και βέβαια το μεγάλο πρόβλημα με τα καλοριφέρ, σε όλα τα σχολεία της Γκράβας». Αναφέρθηκε στους προαύλιους χώρους των σχολείων που οφείλουν να είναι μεγάλοι και ασφαλείς – είναι; αναρωτήθηκε. Ιδιαίτερη αναφορά και στην ανάγκη δημιουργίας κλειστού γυμναστηρίου στα σχολεία καθώς το χειμώνα σε κανένα σχεδόν σχολείο δεν γίνεται το μάθημα γυμναστικής λόγω καιρικών συνθηκών.
Μίλησε για την ανάγκη της διατήρησης των σχολικών χώρων καθαρών. «Δυστυχώς, καθε χρόνο, στην αρχή της χρονιάς, έχουμε την ίδια συζήτηση για το αν θα έχουμε ή όχι καθαρίστριες. Κι αυτό διότι η καθαριότητα στα σχολεία εξασφαλίζεται με προγράμματα με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν σταθερές σχέσεις εργασίας και να μην είναι μόνιμο το προσωπικό».
Η Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων ανεδειξε και το θέμα της συνδρομής του Δήμου στον εμβολιασμό των μαθητών και στη χορήγηση πιστοποιητικών γυμναστικής. «Από τη στιγμή που το κράτος δεν ανταποκρίνεται, θεωρούμε ότι ο Δήμος μπορεί να παίξει ουσιαστικό ρόλο σ’αυτόν τον τομέα. Σε μια εποχή με τόσους άνεργους, δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα απ’τους γονείς να παρέχουν τα εμβόλια στα παιδιά τους, το πιστοποιητικό υγείας που χρειάζονται στο σχολείο για τη γυμναστική. Η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου και οι άλλες κοινωνικές δομές του μπορούν να συμβάλλουν σε αυτό.
»Και εντός αυτού του πλαισίου, συνεχίζουμε να διεκδικούμε ένα γεύμα για όλα τα παιδιά των σχολείων όλες τις μέρες της βδομάδας. Πολλά παιδιά της πόλης μας υποσιτίζονται και τα κρούσματα υποσιτισμού επαναλαμβάνονται και πολλαπλασιάζονται. Δεν γίνεται να υπάρχουν παιδιά που πεινανε, που δεν τρέφονται σωστά και να μην κάνουμε κάτι.»
Κλείνοντας η κα Τσουρουνάκη επανέλαβε πως τα παραπάνω προβλήματα είναι απόρροια της πολιτικής που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια και ακολουθείται ακόμα και σήμερα. Μιας πολιτικής που, με τα μνημόνια που έχουν επιβληθεί στο λαό για να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό, θα περικόπτονται συνεχώς τα κονδύλια για την παιδεία, την υγεία, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό. Εμείς ήρθαμε εδώ σήμερα για να καλέσουμε το Δήμο, το Δημοτικό Συμβούλιο, να μπεί μπροστά στη διεκδίκηση των προβλημάτων μας και να απαιτήσει λύσεις κι εμείς θα είμαστε συμπαραστάτες του και να μην κρυβόμαστε πίσω από το «δεν μας έστειλαν κονδύλια» και «δεν υπάρχουν χρήματα». Πιστεύουμε ότι ο Δήμος θα πρέπει να συστρατευθεί στη λύση των δικών μας προβλημάτων, πηγαίνοντας ακόμα και κόντρα στους νόμους, αν χρειαστεί.»

«ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Κοινός τόπος των συμβούλων της αντιπολίτευσης που έλαβαν το λόγο ήταν πως η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση είναι ένας μεγάλος ασθενής. Η υιοθέτηση της θέσης ότι η παιδεία στην Ελλάδα χωλαίνει ήταν κοινή.
Σε ιστορική αναδρομή για το πώς ξεκίνησε η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο χώρο της εκπαίδευσης, τη σταδιακή μείωση των πόρων που δαπανά η κεντρική κυβέρνηση για την παιδεία, για την έλλειψη μακροχρόνιου σχεδιασμού έκανε λόγο ο κ. Νίκος Μαγκανάρης ενώ ο κ. Θανάσης Μπούρας, μετά την γενική τοποθέτησή του, υποστήριξε πως η διεκδίκηση πόρων και μάλιστα επιτακτικά, «όσα μπορούμε όπως μπορούμε», είναι ο μόνος δρόμος.
Την ανάγκη να δούμε ποιός φταίει για την σημερινή κατάσταση (και) στο χώρο της παιδείας, υποστήριξε ο κ. Χάρης Βουρδουμπάς, υπογραμμίζοντας πως το εκπαιδευτικό σύστημα είναι πάντα υποταγμένο στην οικονομία και τις ανάγκες της και ταυτόχρονα είναι «ένας απο τους σημαντικότερους ιδεολογικούς μηχανισμούς που έχει η τάξη που κάνει κουμάντο στην κοινωνία για να εξασφαλίζει την ανοχή και την υποταγή των καταπιεσμένων στους καταπιεστές τους».
Και αφού ανέδειξε κι εκείνος τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της περιοχής μας, είπε: «Ποιο είναι το κύριο σήμερα: Να απαντήσουμε αν υπάρχει λύση, διέξοδος από αυτή την κατάσταση που βιώνουμε. Να απαντήσουμε αν υπάρχουν δυνατότητες αντικειμενικές για να διαμορφωθεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα, ένα σχολείο, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών τους. Προφανώς και υπάρχουν! Οι δυνατότητες οι υλικές, της παραγωγής, η ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, μπορούν να οδηγήσουν σε ένα ενιαίο σχολείο που θα μορφώνει ολοκληρωμένα όλα τα παιδιά χωρίς κατηγοριοποιήσεις και ταξικούς φραγμούς. Που θα έχει όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, πλήρους απασχόλησης, όλες τις απαραίτητες υποδομές…
»Ποιος εμποδίζει αυτή τη δυνατότητα; Αυτοί που κάνουν κουμάντο στην οικονομία, που καθορίζει πόσοι θα δουλεύουν, αν και τί θα παραχτεί με κριτήριο αν βγάζει κέρδος για τους μεγαλοεπιχειρηματίες. Το εμποδίζουν η ΕΕ και οι πολιτικοί εκπρόσωποί τους που διαχειρίζονται μια ταξική-αντιλαϊκή πολιτική και στην εκπαίδευση και στους μισθούς και στις εργασιακές σχέσεις και στο ασφαλιστικό. Αυτός είναι ο πραγματικός αντίπαλός μας. Αυτόν πρέπει να στοχεύει το κίνημα.»
Αναλυτική καταγραφή των προβλημάτων που δυσχεραίνουν τη φοίτηση των μαθητών στα σχολεία του Γαλατσίου έκανε ο κ. Άρης Παπαδοκωστόπουλος. Αξίζει να αναφέρουμε τη λίστα με τα σοβαρά, όπως τα χαρακτήρισε, προβλήματα που «χρονίζουν και δεν βρίσκουν λύση παρά τις συνεχείς αναφορές από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων».
• 1ο – 12ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Τρύπια σώματα καλοριφέρ – Έλλειψη τραπεζοκόμου – Ο αγωγός ακαθάρτων δεν βγαίνει στην Κερκύρας – Καλώδιο στο προκάτ κτήριο που κρέμεται – Σύνδεση με το φυσικό αέριο- Αλεξικέραυνο – Λαμπτήρες και φωτιστικά σώματα που λείπουν.
• 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Αλλαγή αλουμινίων- Λιμνάζοντα νερά στην μπασκέτα
• 3ο – 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Αλουμίνια – Καθαριότητα: Πέρσι είχε τέσσερις καθαρίστριες μερικής απασχόλησης, φέτος μία μόνιμη, δύο μερικής με ωράριο που δεν διευκολύνει τη σωστή καθαριότητα παρά τις προσπάθειες των καθαριστριών. – Αλεξικέραυνο – Καζανάκια
• 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Τηλεφωνικό καλώδιο κρέμεται και συχνά διακόπτεται η σύνδεση – Καζανάκια παλιά με σοβαρά προβλήματα – Αλεξικέραυνο – Μόνωση ταράτσας – Εισροή υδάτων από την αυλή στο σχολείο λόγω κακής ρήσης.
• 7ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Αγωγός Ομβρίων. Λιμνάζοντα νερά στην αυλή – Χαλασμένη πόρτα τουαλέτας για παιδιά με ειδικές ανάγκες με αποτέλεσμα να έχει τεθεί εκτός λειτουργίας – Απομάκρυνση πλεονάσματος πετρελαίου και δεξαμενής (έχει πλέον φυσικό αέριο).
• 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Λαμπτήρες – Καθάρισμα φρεατίων – Συντήρηση κλιματιστικών – Στέγαστρο στις βρύσες
• 11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Βάψιμο – Απομάκρυνση παλιού υλικού καθώς έχει φρακάρει η αποθήκη – Επισκευή αυλής.
• 16ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: Ράμπα εισόδου για ΑμεΑ – Αντιολισθήρα στις σκάλες – Λαμπτήρες – Μόνωση ταράτσας – Κατάργηση στις τουαλέτες των αγοριών των όρθιων ουρητήρων.
• 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ: Σώματα καλοριφέρ επισκευή καθώς λειτουργούν 19, δεν λειτουργούν 26 (1ο Γυμνάσιο) – Σώματα καλοριφέρ επισκευή καθώς λειτουργούν 55, δεν λειτουργούν 27 (1ο Λύκειο) – Φωτισμός – Βάψιμο – Φραγμένες υδροροές – Καζανάκια
• 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Πυρασφάλεια – Φυσικό αέριο – Σχάρα στο υπόγειο για να μην μπαίνουν τα όμβρια – Υγρασία στον τοίχο της βιβλιοθήκης – Μηχανισμοί κουφωμάτων
• 3ο – 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Αλουμίνια (τα βγάζουν το καλοκαίρι και τα επανατοποθετούν το χειμώνα!) – Αλλαγή μαρμάρων – Λαμπτήρες
• 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Νέος ηλεκτρολογικός πίνακας (προβλήματα στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς) – Στεγανοποίηση μόνωση – Χειρολαβή στη σκάλα μηχανοστασίου (επιβάλλεται από τη νομοθεσία) – Αλλαγή ξύλινης πόρτας στο ισόγειο.
• 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Αλλαγή πλακιδίων – Εργαστήριο Πληροφορικής – Αλεξικέραυνο
• 2ο ΛΥΚΕΙΟ: Σώματα καλοριφέρ – Εισροή υδάτων στην αίθουσα Πληροφορικής.
• 3ο ΛΥΚΕΙΟ: Κατασκευή νέας αίθουσας – Βάψιμο – Λιμνάζοντα νερά στα δυτικά του κτιρίου – Ανάπλαση αυλής, σκίαση, δενδροφύτευση – Αντικατάσταση σπασμένης πόρτας στην εξωτερική αίθουσα
• 4ο ΛΥΚΕΙΟ: Λάμπες εξωτερικών χώρων – Διαρροές σε νιπτήρες και βρύσες – Στεγανοποίηση τζαμιών – Αλεξικέραυνο – Χαλασμένοι μηχανισμοί στις δίφυλλες πόρτες – Βάψιμο διαδρόμων – Κλειδαριά προαλίου – Ηλεκτροστατικό δάπεδο εργαστηρίου – Σπασμένα τζάμια αμφιθεάτρου
• 1ο – 2ο ΕΠΑ.Λ.: Καλοριφέρ (λείπουν 17) – Αντιολισθηρές ταινίες στα σκαλοπάτια – Σε εξέλιξη το έργο ριζικής ανακατασκευής των τουαλετών.
• 6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: Καλοριφέρ (λείπουν 12 σώματα) – Ζητούν να γίνει ξεχωριστή σχολική κοινότητα με βάση το ΦΕΚ 1318/11-7-2015 με ξεχωριστή επιχορήγηση με βάση τις πραγματικές ανάγκες (έχουν συνολικά 27 εργαστήρια).

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή