Ξεκινούν τη ∆ευτέρα 9/1 οι χειµερινές εκπτώσεις


Τις χειµερινές εκπτώσεις του 2017 περιµένουν έµποροι και καταναλωτές, ο καθένας για τους δικού του λόγους.

Οι χειµερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ερχόµενη εβδοµάδα και συγκεκριµένα από την ∆ευτέρα 9 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν µέχρι και την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου.

Χειµερινές εκπτώ- σεις θα υπάρξουν πάλι το πρώτο δεκαήµερο του Νοέµβρη, από Τετάρτη 1 Νοεµβρίου ως Παρασκευή 10 Νοεµβρίου του 2017. Οι καταστηµατάρχες από την µεριά τους περι- µένουν να δουν τον τζίρο τους να αυξάνεται µιας και την περίοδο των γιορτών παρά το γεγονός ότι ήταν ιδιαίτερα αυξηµένη η κίνηση στην αγορά τα χρήµατα που µπήκαν στα ταµεία δεν φτάνουν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Οι καταναλωτές από την µεριά τους περιµένουν τις χειµερινές εκ- πτώσεις ελπίζοντας ότι τα ποσοστά θα είναι αρ- κετά µεγάλα ώστε να τους επιτρέψουν να κάνουν τις αγορές που επιθυµούν. Όσον αφορά στις καλοκαιρινές εκπτώσεις και αυτές πραγµατοποιούνται σε δύο περιόδους. Το εκπτωτικό δεκαήµερο που είναι οι πρώτες 10 µέρες του µήνα Μαΐου και οι κανονικές εκπτώσεις που αρχίζουν τη δεύτερη ∆ευτέρα του Ιουλίου και κρατάνε µέχρι τα τέλη Αυγούστου.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟ∆Ο ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ

Οι εκπτώσεις δίνουν µία ευκαιρία, στους Κατα- ναλωτές να επωφεληθούν, από τις µειωµένες τιµές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες. Για να σας βοηθήσουµε να τις αποφύγετε δηµοσιεύουµε χρήσιµες συµβουλές της Γενικής Γραµµατείας Καταναλωτή:

1. ∆εν πρέπει να γίνεται σύγχυση, µεταξύ εκ- πτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφο- ρούν προϊόντα της σαιζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαµηλή. Για τις προσφο- ρές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχηµένης εποχής. Οι Καταναλω- τές δεν πρέπει να παρασυρόµαστε, από τις µεγά- λες εκπτώσεις.

. Η αναγραφή της τιµής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής, που προκύπτει, από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. ∆ηλαδή, κάθε είδος πρέπει να «φέρει» δύο τιµές ή την τιµή, που ίσχυε, πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το πο- σοστό της έκπτωσης. Στο σηµείο αυτό, όµως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προ- ϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό, στις βιτρί- νες των καταστηµάτων.

 3. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζό- µαστε από τις διαφηµίσεις. Οι ωραιοποιηµένες ει- κόνες των εµπορευµάτων µπορούν να µας εξαπατήσουν.

4. Θα αποβεί πολύ χρήσιµο, πριν τις εκπτώ- σεις, να επισκεφθούµε την αγορά για να δούµε τις τιµές, πριν την έκπτωση και να επισηµάνουµε τα είδη, που ενδιαφερόµαστε να αγοράσουµε. Έτσι, θα έχουµε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιµών, πριν και µετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιµή, πριν την έκπτωση, είναι πραγµατικό.

5. Πριν ξεκινήσουµε, για ψώνια, πρέπει να προγραµµατίσουµε τις αγορές µας, σύµφωνα µε τις πραγµατικές µας ανάγκες, για να µην πέ- σουµε θύµατα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόµαστε, είναι περιττό και δεν έχουµε κανένα όφελος, από την αγορά του.

6. Πριν αγοράσουµε οτιδήποτε, πρέπει να κά- νουµε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουµε τιµές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουµε, σωστά.

7. Αγοράζουµε εποχιακά είδη. Μην περιµέ- νουµε ότι θα έχουµε την ευκαιρία, στις εκπτώσεις, να αγοράσουµε µια τηλεόραση ή ένα πλυντήριο, σε καλή τιµή. Αντίθετα, µπορεί να πετύχουµε καλές τιµές σε ρούχα, παπούτσια και είδη εποχής.

 8. Πρέπει να προσέξουµε ιδιαίτερα: Τις ενδεί- ξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των κατα- στηµάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισµένες κατηγορίες οµοίων προϊόντων και όχι όλο το εµπόρευµα του καταστήµατος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσο- στά εκπτώσεων και χρησιµοποιούνται σαν “κρά- χτες”. Όταν όµως µπαίνουµε στο κατάστηµα, αντιµετωπίζουµε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ µικρότερα.

 9. Αν αγοράζουµε προϊόντα, χρησιµοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέ- χουµε κάθε λεπτοµέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

10. Απαιτούµε απόδειξη πληρωµής, για κάθε αγορά µας. Μη ξεχνάµε ότι η απόδειξη είναι απα- ραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβληµα, στο προϊόν που αγοράσαµε.

 11. Πρέπει να ελέγχουµε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουµε. Σύµ- φωνα µε το ν. 2251/1994 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική µε το προϊόν, που επιθυµούµε να αγοράσουµε.

12. Πρέπει να αποφεύγουµε το συνωστισµό και τις ώρες αιχµής. Ανάµεσα στον πολύ κόσµο, υπάρχουν πιθανότατα και µερικοί που σκοπεύουν να «ελαφρύνουν» το δικό µας πορτοφόλι. Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε µορφής πλασµατικής έκπτωσης ή τυχόν προ- βληµάτων, µετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, α) στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των καταναλωτών 1520, ή β) στη ∆ιεύθυνση Τιµών Παροχής Υπηρεσιών τηλ. 210-3843326, 210-3893118.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή