Φ.Γεννηματά: Την τιμή της Ευρώπης σώζουν οι απλοί Έλληνες πολίτες

Ομιλία της Επικεφαλήςτης Δημοκρατικής Συμπαράταξης και
Προεδρου του ΠΑΣΟΚ Φώφης Γεννηματά στην εκδήλωση της Κ.Ο. της Δημοκρατικής
Συμπαράταξης «Μεταρρυθμίσεις στην πράξη: αναγκαίες αλλαγές για μία κοινωνία
αξιοπρέπειας, αλληλεγγύης και κοινωνικής δικαιοσύνης»

 

“Κυρίες και Κύριοι εκπρόσωποι των φορέων,

Φίλες και Φίλοι,

 

Ευχαριστώ ιδιαίτερα για την παρουσία σας στην εκδήλωση της
Δημοκρατικής Συμπαράταξης.

Και θέλω ξεκινώντας την εισηγητική μου παρέμβαση να
ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν σε αυτή την εκδήλωση.

Την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, τον
Τομέα Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, αλλά και όλους όσους αποδέχθηκαν να
έρθουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους εμπλουτίζοντας τον προβληματισμό, και
ανοίγοντας νέους δρόμους για τις επιλογές μας.

Φίλες και Φίλοι,

Η συνάντησή μας αυτή γίνεται σε μια χρονική στιγμή που ο
ανθρωπισμός και η αλληλεγγύη δοκιμάζονται.

Που το ίδιο το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα τίθεται σε αμφισβήτηση
μέσα από το δράμα των προσφύγων , την αδυναμία να ληφθούν γρήγορα αποφάσεις και
να προστατευθούν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Δεν αισθάνομαι ότι αυτό που συμβαίνει στην Ειδομένη τιμά τη
χώρα μου αντίθετα είναι ντροπή.

Την τιμή της Ευρώπης σώζουν οι απλοί Έλληνες πολίτες που αν
και ταλαιπωρημένοι και οι ίδιοι μετά από 6 χρόνια μνημόνια βρίσκουν τη δύναμη
να συμπαρασταθούν στους πρόσφυγες, στην πράξη και όχι στα λόγια.

Απλοί πολίτες που καλύπτουν το κενό και την παντελή απουσία
της Κυβέρνησης.

Η εκδήλωση μας πραγματοποιείται μία μέρα πριν την κρίσιμη
σύνοδο για το προσφυγικό. Όπου η Κυβέρνηση έχει μια τελευταία ευκαιρία
να υπερασπιστεί τα εθνικά συμφέροντα, τα κυριαρχικά δικαιώματα και την εθνική
γραμμή που χαράχτηκε στη συνάντηση των αρχηγών. Μέχρι σήμερα δεν έχει ισχύσει
τίποτα από όσα συμφωνήσαμε.

Τονίζω ιδιαίτερα τα θέματα των εθνικών συμφερόντων διότι η
σιωπή του Πρωθυπουργού στην Σμύρνη οι ασάφιες στην συμφωνία με την Τουρκία και
οι κίνδυνοι που αναδύονται για το Ελσίνκι είναι ανησυχητικά φαινόμενα σε σχέση
με την υπεράσπιση πάγιων θέσεων μας στην εξωτερική πολιτική.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι μια
κυβέρνηση χωρίς συνοχή, χωρίς κύρος, χωρίς προοπτική. Το λάθος Μουζάλα είναι
σίγουρα ολίσθημα, έχει ζητήσει συγνώμη.Ο κος Καμμένος εκβιάζει στην πιο δύσκολη
στιγμή για την χώρα.

Το καράβι είναι ακυβέρνητο και το πλήρωμα σε ανταρσία.

Η κρίση της κυβέρνησης δεν μπορεί να μετατραπείσε εθνική
κρίση.

Καλείταιοπρωθυπουργός να δώσει λύση.

Κυρίες και Κύριοι,

Για μας, για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη η καταπολέμηση του
Κοινωνικού αποκλεισμού, η ισότιμη συμμετοχή όλων των πολιτών στην Κοινωνική ζωή
αποτελεί πυρήνα της σκέψης μας κυρίως όμως της πράξης μας.

Ιστορικά το ΠΑΣΟΚ έχει το πλεονέκτημα και το προοδευτικό
πρόσημο των κοινωνικών του πολιτικών.

Το έχουμε αποδείξει με όλες τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που
έχουν την σφραγίδα των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.

Το «Βοήθεια στο Σπίτι», τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης,
τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων κ.α.

Όπως και να επισημάνω ότι ακόμη και τα δύσκολα χρόνια της
κρίσης και του μνημονίου, με τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα, ο δικός μας χώρος
πίεσε και πέτυχε:

  • να
    ξεκινήσει πιλοτικά ο θεσμός Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, θέμα που
    χειρίστηκε ο τότε Υφυπουργός Βασίλης Κεγκέρογλου
  • να
    δοθεί το κοινωνικό μέρισμα συνολικού ύψους 450 εκ. ευρώ σε 650.000 φτωχές
    οικογένειες
  • να
    προχωρήσουν τα προγράμματα κάλυψης των άστεγων και της ανθρωπιστικής βοήθειας
    προς του άπορους
  • να
    καθιερωθούν τα οικογενειακά επιδόματα σε 700.000 οικογένειες από το πρώτο
    παιδί
  • να
    εκσυγχρονισθούν και να αποδοθούν επιδόματα αναπηρίας σε 10 κατηγορίες
    δικαιούχων χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, αλλά με διασφάλιση πιστοποίησης της
    αναπηρίας τους.
  • να
    ενταχθούνπάνω από 700.000 οικογένειες στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο
    (Κ.Ο.Τ.), δηλαδή 2-3 εκατομμύρια Έλληνες Πολίτες έχουν στο σπίτι τους
    ηλεκτρικό με έκπτωση έως 45%.
  • να
    έχουν ηλεκτρικό ρεύμα με έκπτωση 70% Φορείς Κοινωνικής Αλληλεγγύης
    (Εκκλησιαστικά και Δημοτικά συσσίτια, Κοινωνικά Παντοπωλεία, Γηροκομεία,
    Ορφανοτροφεία, φορείς ΑΜΕΑ, Φορείς που παρέχουν στέγη σε άστεγους, κ.λπ.)
    περίπου 2.500 Φορείς Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με ειδική νομοθετική ρύθμιση
    που περάσαμε. Πάνω από 460 φορείς έχουν ήδη ενταχθεί στις σχετικές
    ρυθμίσεις
  • να
    επιδοτήσουμε κατά 60% τη σύνδεση με το δίκτυο Φυσικού Αερίου για 30.000
    φτωχές οικογένειες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία
  • να
    διασταυρωθούν οι δικαιούχοι προνοιακών δικαιωμάτων, προς αποφυγή
    φαινομένων κατάχρησης από κυκλώματα που εκμεταλλεύονται την ανοργανωσιά
    τους κράτους

Προφανώς δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα.

Θέλω όμως να τονίσω ότι αυτοί που πρώτοι μας κατηγορούσαν,
τώρα που βρέθηκαν στην Κυβέρνηση δεν κατάφεραν σχεδόν τίποτα.

Για το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα για την αντιμετώπιση
της ανθρωπιστικής κρίσης, διατέθηκαν πέρυσι μόλις 108 εκ. ευρώ, πολύ λιγότερα
από αυτά που το 2014 είχαν διατεθεί.

Η πρόσφατη Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος είναι
αποκαλυπτική. Ενώ είχαμε μια αμυδρή συγκράτηση του φαινόμενου της ακραίας και
σχετικής φτώχειας μέχρι το τέλος του 2014 (μείωση 7.1%), αυτή η τάση ανεστράφη
και το 2015(αύξηση κατά 8%) είχαμε «ανάκαμψη», όχι βέβαια της ανάπτυξης αλλά
της φτώχειας.

Αυτή η δυσμενέστατη εξέλιξη θέτει σε μας το χρέος, να
πάρουμε ξανά την πρωτοβουλία και νααπευθυνθούμε στους πολίτες με τη νέα μας
πρόταση-δέσμευση.

Σήμερα που η κοινωνική συνοχή δοκιμάζεται δραματικά,είναι
αναγκαία η προβολή και η οριοθέτηση του ιδεολογικού και πολιτικού μας
προτάγματος, με σαφή οριοθέτηση απέναντι σε νεοφιλελεύθερες
λογικές
 ή εύκολους λαϊκισμούς και καταστροφικά δήθεν
«αριστερά» ψέματα
.

Η παραδοσιακή συντηρητική συνταγή προσεγγίζει το κράτος
πρόνοιας ως προνομιακό πεδίο άσκησης παρεμβάσεων της φιλανθρωπίας.

Η πολιτική του «οίκτου» και του «συμπονετικού»
ανθρώπου δεν μπορεί να αποτελεί καν δημόσια πολιτική καθώς μεταθέτει την ευθύνη
του κράτους στην ατομική συμπεριφορά.

Από την άλλη οι ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ
για ένα κράτος με γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό παράγει
αναποτελεσματικές, ανεπαρκείς και αδιαφανείς πολιτικές, όπως και προνομιακές
συνεργασίες με ελιτίστικες ή ημέτερες οργανώσεις.

Εμείς, στο χώρο της σοσιαλδημοκρατίας και της
κεντροαριστεράς, δίνουμε έμφαση στοσυντονισμό δημοσίων, ιδιωτικών και
εθελοντικών φορέων, επιφυλάσσοντας όμως τη θεσμική προτεραιότητα στο δημόσιο
τομέα για τη ρύθμιση των σχετικών πολιτικών.

Οι πολιτικές πρόνοιας δεν αποτελούν μόνο
προσωρινή και επί μέρους ανακούφιση των ασθενέστερων και ευπαθών ομάδων.

Ιδιαίτερα στην Ελλάδα του 2016, αποτελούν βασική
πηγή ανάπτυξης
, καθώς κάθε δημόσια παροχή σε εισοδηματική ενίσχυση,
υπηρεσίες και αγαθάσυμβάλλει ταυτόχρονα στην αναθέρμανση της αγοράς, στην
επένδυση σε κοινωνικές δομές, κοινωνική επιχειρηματικότητα, κοινωνική
οικονομία, κλπ.

Άρα αποτελούν ενεργητικές πολιτικές, που δρουν
ταυτόχρονα στο μοντέλο ανάπτυξης και στις πολιτικές απασχόλησης.

Εξάλλου για το ΠΑΣΟΚ, ανέκαθεν,η κοινωνική
πολιτική, η κοινωνική δικαιοσύνη ήταν και συντελεστής παραγωγής και κινητήρια
δύναμη της ανάπτυξης.

Σήμαινε περισσότερες δεξιότητες και κατανάλωση για τους εργαζόμενους,
αύξηση της παραγωγικότητας της παραγωγής και του πλούτου.

Η αναδιανομή ήταν και είναι σκοπός γιατί είναι συστατικό της
κοινωνίας που θέλουμε.

Φίλες και φίλοι,

Το κύριο πρόβλημα είναι ότι σήμερα στην Ελλάδα την φτώχεια
βιώνει το ένα τρίτο του πληθυσμού και ο κίνδυνος του κοινωνικού αποκλεισμού,
του κοινωνικού περιθωρίου για μεγάλες ομάδες της κοινωνίας είναι υπαρκτός.

Οι παραδοσιακές λογικές των «επιδομάτων», δεν καλύπτουν τις
σύγχρονες ανάγκες και τα προβλήματα.

Το Σύγχρονο Κοινωνικό Κράτος, πρέπει όχι μόνο να
αντιμετωπίζει τα προβλήματα, αλλά και να καλύπτει τις συνθήκες ανασφάλειας και
αβεβαιότητας που επικρατούν σήμερα στην Κοινωνία. Να σταθμίζει, να
προβλέπει, να σχεδιάζει, να παρεμβαίνει.

 

Δίνουμε λοιπόν βάρος:

1) Στις πολιτικές ένταξης όλων των αδύναμων
κοινωνικών ομάδων, στην εργασία, στην οικονομική δραστηριότητα, στην ενεργό
κοινωνική ζωή.

Με σύγχρονο σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης, με παροχή
κινήτρων για εργασία, επιχειρηματικότητα, δημιουργική δράση.

2) Στην επιλεκτική και στοχευμένη παρέμβαση στις
ομάδες του πληθυσμού που χρειάζεται την έμπρακτη αλληλεγγύη και βοήθεια, με
διάθεση και των κατάλληλων πόρων γι΄αυτό.

Και την παροχή υπηρεσιών φροντίδας προς αυτούς, όχι μόνο με
κρατικούς φορείς,αλλά και με «αγορά»-χρηματοδότηση, υπηρεσιών μέσω της
Αυτοδιοίκησης, με φορείς της κοινωνίας των πολιτών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
και φορείς της κοινωνικής οικονομίας.

3) Στις νέες μορφές Πρόληψης του Κοινωνικού
Αποκλεισμού
, με νέες πολιτικές για την Δημόσια Υγεία, την Εκπαίδευση, την
Υγιεινή και Ασφάλεια στους χώρους εργασίας.

Επισημαίνω ιδιαίτερα ότι στο σύγχρονο Κοινωνικό Κράτος,
λειτουργεί θετικά και η ανάπτυξη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από
τον χώρο της οικονομίας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ως συμπληρωματική
υποστήριξη των δημόσιων κοινωνικών πολιτικών.

Φίλες και Φίλοι,

Αγαπητοί Προσκεκλημένοι,

Καταθέτω σήμερα σε αυτή την διαδικασία διαλόγου τους
άξονες των προτάσεών μας.

 

1)Την νέα Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Προστασία
και Ένταξη
.

  • Το
    κράτος σχεδιάζει επιτελικά το σύνολο των δράσεων Κοινωνικής Παρέμβασης
    στην βάση και ενός συγκεκριμένου Προνοιακού Χάρτη.

Οι δομές των δημόσιων, αλλά και κοινωνικών και ιδιωτικών
φορέων υλοποιούν, αφού πρώτα αξιολογούνται με βάση την αποδοτικότητα και την
αποτελεσματικότητά τους.

Δίνουμε βάρος στην Ποιότητα της Κοινωνικής Πολιτικής και την
πλήρη αξιοποίηση των ανθρώπινων και υλικών πόρων.

Εξασφαλίζουμε την αποκέντρωση των δράσεων, ώστε αυτές να
πραγματοποιούνται εξατομικευμένα και αποτελεσματικά, εκεί που υπάρχουν τα
προβλήματα.

  • Την
    δημιουργία δικτύων Κοινωνικής Σύμπραξης και αλληλεγγύης
    σε κάθε Δήμο, με στόχο την υποστήριξη των ευπαθών ομάδων και την
    αντιμετώπιση της φτώχειας.

Σ΄αυτά εντάσσονται με ενιαίο σχεδιασμό, όλα τα νομικά
πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που υλοποιούν δράσεις κοινωνικής
φροντίδας και αλληλεγγύης.

Οι πόροι για τις δράσεις και την υλοποίηση προγραμμάτων
Κοινωνικής Σύμπραξης, προέρχονται κυρίως, από τα συγχρηματοδοτούμενα
προγράμματα.

  • Το
    σύνολο των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου εθνικής και περιφερειακής
    εμβέλειας και των φορέων που έχουν πιστοποιηθεί για την
    πρόνοια-αλληλεγγύη, αποτελούν το Πανελλαδικό Δίκτυο Κοινωνικής
    Προστασίας και Αλληλεγγύης.
  • Την
    δημιουργία Χάρτη Ποιότητας Υπηρεσιών Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης,
    με
    βάση την αξιολόγηση των υπηρεσιών και των φορέων που τις παρέχουν.
  • Την
    μεταφορά του «βάρους» των υπηρεσιών στην αποασυλοποίηση,
    αποιδρυματοποίηση, την μέγιστη δυνατή εξατομικευμένη υποστήριξη που
    εξασφαλίζει την αυτόνομη ή υποστηριζόμενη ημιαυτόνομη διαβίωση και την
    αξιοπρέπεια των πολιτών που έχουν ανάγκη.
  • Στοχευμένες
    δράσεις για προγράμματα κατάρτισης για ευπαθείς ομάδες, προγράμματα
    στήριξης μακροχρόνια ανέργων, μονογονεϊκών οικογενειών, μεταναστών,
    κατοίκων ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών.

2) Αντιμετώπιση της Φτώχειας και του Κοινωνικού
Αποκλεισμού

α) Πρώτο ζήτημα είναι η καθιέρωση του θεσμού του Εγγυημένου
Κοινωνικού Εισοδήματος για όλους όσους βιώνουν την ακραία φτώχια
, σ’ όλη
την Ελλάδα.

Η πρότασή μας βασίζεται σε τρεις πυλώνες:

  • την
    εισοδηματική ενίσχυση των δικαιούχων
  • την
    προώθηση και διασφάλιση της πρόσβασης σε κοινωνικές υπηρεσίες και αγαθά
  • την
    υποστήριξη των δικαιούχων για την ένταξη και επανένταξη τους στην αγορά
    εργασίας

β) Η στέγαση και επανένταξη των αστέγων, πρέπει
να υλοποιηθεί αποκεντρωμένα με φορείς κοντά στο πρόβλημα, που θα έχουν άμεση
γνώση και μπορούν να παρέμβουν άμεσα.

γ) Πολιτικές Ένταξης Ατόμων με αναπηρία

Τα άτομα με αναπηρία έχουν γενικό δικαίωμα στην κοινωνική
πρόνοια και στις θετικές παρεμβάσεις για την ένταξή τους. Υποστηρίζουμε την
εφαρμογή των πολιτικών με βάση τον Οδικό Χάρτη εφαρμογής της Διεθνούς Σύμβασης
για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία του ΟΗΕ, που η χώρα μας κύρωσε με τον
Ν. 4024/2012, με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εθνικών και κοινωνικών
χρηματοδοτικών εργαλείων. Η διάσταση της Αναπηρίας να διατρέχει κάθε πολιτική
του Δημοσίου, κάθε Νομό σε κάθε Υπουργική απόφαση.

δ) Οικογένεια της Ισότητας, Παιδική Προστασία και
ενεργός γήρανση

Τοπλαίσιό μας συνδέει τις προνοιακές με τις αναπτυξιακές
πολιτικές, την ένταξη των γυναικών στην αγορά εργασίας, την εξισορρόπηση
επαγγελματικής – οικογενειακής ζωής.

Πιστεύουμε ότι στις πολιτικές και τα προγράμματα στήριξης
της οικογένειας – παιδιών θα έχουν ισότιμη πρόσβαση οι εργαζόμενοι και
εργαζόμενες στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα.

Πιστεύουμε στην ενδυνάμωση της κοινωνικής προστασίας της
οικογένειας και των παιδιών που αντιμετωπίζουν κοινωνικοοικονομικά προβλήματα,
με προγράμματα κοινωνικής φροντίδας και παροχή υπηρεσιών.

Προτείνουμε νέες, θεσμικές πρωτοβουλίες για τη
βελτίωση του πρωτοπόρου οικογενειακού δικαίου που καθιέρωσε το ΠΑΣΟΚ το 1983.

Με μια νέα γενιά μεταρρυθμίσεων, όπως καθιέρωση
οικογενειακού δικαστηρίου.

Προτείνουμε την καθιέρωση ελευθερίας επιλογής
παιδικών-βρεφονηπιακών σταθμών με το σύστημα των κουπονιών, με αυστηρή τήρηση
των προδιαγραφών για τους σταθμούς.

Με καινοτόμα προγράμματα τύπου ”φύλαξης στο σπίτι” για τις
βρεφικές ηλικίες και γενίκευση του θεσμού των ολοήμερωνσχολείων και
νηπιαγωγείων.

Στηρίζουμε τις μονογονεϊκές οικογένειες, τις άγαμες μητέρες,
τις οικογένειες μεταναστών και ειδικών ομάδων μειονοτικής μορφής.

Προτείνουμε την αναθεώρηση του θεσμού και των προγραμμάτων
κοινωνικής προστασίας στα παιδιά που προέρχονται από τις Μονάδες Κοινωνικής
Φροντίδας του Κράτους.

Την επιτάχυνση των διαδικασιών αποκατάστασης των παιδιών
μέσω του θεσμού της Αναδοχής και αποιδρυματοποίησης, την θέσπιση ενιαίων
θεσμικών διαδικασιών για τους θεσμούς της υιοθεσίας και Αναδοχής.

Βασικό για μας ζήτημα αποτελεί η φροντίδα για τους ανήμπορους
ηλικιωμένους, με την στήριξη του “Βοήθεια στο Σπίτι” και των Κέντρων ημερήσιας
Φροντίδας Ηλικιωμένων.

Να σημειώσω με την ευκαιρία ότι είναι απαράδεκτο τόσο οι
εργαζόμενοι στο Βοήθεια στο Σπίτι, όσο και οι εργαζόμενοι στις δομές
αντιμετώπισης της φτώχειας και στα ΚΔΑΠ, να παραμένουν απλήρωτοι για μήνες.

Φίλες και φίλοι,

Σίγουρα υπάρχουν πολλά που πρέπει να συζητήσουμε σήμερα.

Εμείςθέτουμε το πρώτο πλαίσιο.

Θέλουμε να ακούσουμε και να συζητήσουμε και τις δικές σας
προτάσεις.

Είμαστε όμως και αποφασισμένοι να παρέμβουμε, να αλλάξουμε
πράγματα, να εξοικονομήσουμε πόρους από άλλες δράσεις, για να πετύχουμε ένα
ικανοποιητικό, προοδευτικό και σύγχρονο πλαίσιο Κοινωνικής Πολιτικής της χώρας
μας.

Δείγμα της αποφασιστικότητας μας είναι η Πρόταση Νόμου
που η Κοινοβουλευτική μας Ομάδα κατέθεσε πριν λίγες εβδομάδες.

Ζητήσαμε να νομοθετηθεί η υποχρέωση της Κυβέρνησης με
συγκεκριμένες διαδικασίες και προθεσμίες για την υλοποίηση

1.Του Εγγυημένου Κοινωνικού Εισοδήματος, από την 1η Απριλίου
2016

2.Του Επιχειρηματικού Προγράμματος Επισιτιστικής Βοήθειας
και βασικής υλικής συνδρομής του Τομέα Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων, με την πλήρη
αποκέντρωσή τους στις Περιφέρειες της χώρας

3.την προστασία της Α’ κατοικίας για όσους εντάσσονται στο
νόμο 3869/2010

4.την επαναφορά στα 1500 ευρώ του ακατάσχετου λογαριασμούς
και την προστασία προνοιακών, αναπηρικών επιδομάτων και κάθε μορφής βοηθημάτων
ή οικονομικών ενισχύσεων που χορηγούνται σε ευπαθείς ομάδες ή πολίτες που έχουν
πληγεί από φυσικές καταστροφές, καθώς και αποζημιώσεων που καταβάλλονται στους
αγρότες, με βάση τους κανονισμούς ΕΛΓΑ και ΠΣΕΑ.

5.την στελέχωση των ΚΕΠ και την υποστήριξη των δράσεων
κοινωνικής προστασίας

6.την ανάκτηση αυτοτέλειας των ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ και την ένταξή τους
στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Θα επιμείνουμε σ’ αυτό, όταν έρθει προς συζήτηση στην Βουλή,
ζητώντας και την δική σας βοήθεια, την πίεση προς την Κυβέρνηση για την
υιοθέτησή του.

Η υπέρβαση της κρίσης προϋποθέτει σήμερα γενναίες αλλαγές,
πάντα στη βάση των ιδεών και των αξίων μας, για ένα κράτος ευημερίας
που εξασφαλίζει την αξιοπρεπή διαβίωση και την ασφάλεια των πολιτών αλλά και τη
λογοδοσία και τη διαφάνεια με αποτελεσματικότητα της δημόσιας παρέμβασης
.

Έχει έρθει η ώρα για προοδευτικές μεταρρυθμίσεις.

Μεταρρυθμίσεις στην πράξη και όχι στα λόγια.”

 

Πήγαινε στην κορυφή